خبرگزاری کار ایران

روحانی در دیدار سفیر جدید ایتالیا:

تروریسم یک تهدید فرامنطقه‌ای است

asdasd
کد خبر : ۲۱۷۷۹۲

امروز بسیاری از شرکت‌های کشورهای بین‌المللی و اروپایی مشغول مذاکره برای انعقاد قرارداد همکاری اقتصادی و تجاری با ایران هستند و ایتالیا نیز می‌تواند با توجه به روابط گسترده اقتصادی و صنعتی خود با ایران در گذشته، در این زمینه فعال و از فرصت موجود استفاده کند

رییس جمهور با بیان این‌که ایران و ایتالیا همواره پل ارتباطی مناطق شرق و غرب دنیا بوده‌اند، پتانسیل‌های موجود دو کشور برای توسعه روابط در عرصه‌های علمی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و بین‌المللی را چشمگیر توصیف کرد.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز دوشنبه در دیدار «مائورو کنچاتوری» سفیر جدید ایتالیا در تهران با اشاره به سابقه فرهنگی بسیار کهن و روابط دوستانه دو کشور گفت: ایتالیا در جایگاه بزرگترین شریک تجاری ایران در اروپا بوده و امروز نیز باید بتوانیم مشکلات پیش روی گسترش روابط را کنار زده و سطح این روابط را به جایگاه شایسته ارتقاء دهیم.

روحانی با اشاره به اینکه ایتالیا به عنوان عضوی مهم در اتحادیه اروپا همواره نقش پیش برنده‌ای در روابط بین ایران و اروپا داشته، اظهار داشت: ایتالیا در گذشته برای به نتیجه رسیدن مذاکرات نقش مثبتی ایفا کرده و اینک نیز با جایگاه شاخص‌تری که دارد‏ می‌تواند در رسیدن به توافق جامع در مسئله هسته‌ای بین ایران و طرف‌های غربی نقش آفرینی کند.

رییس جمهور تصریح کرد: امروز بسیاری از شرکت‌های کشورهای بین‌المللی و اروپایی مشغول مذاکره برای انعقاد قرارداد همکاری اقتصادی و تجاری با ایران هستند و ایتالیا نیز می‌تواند با توجه به روابط گسترده اقتصادی و صنعتی خود با ایران در گذشته، در این زمینه فعال و از فرصت موجود استفاده کند.

روحانی با اشاره به وجود ناامنی در منطقه و برخی کشورهای همسایه گفت: امروز افراطی‌گری و تروریسم به صورت یک مشکل فرامنطقه‌ای و جهانی رخ نموده و برای مقابله با آن باید همه کشورها با یکدیگر همفکری و همکاری کنند و کمک به حل این معضل نیز می‌تواند یکی از موضوعات گفتگو میان ایران و ایتالیا باشد.

مائورو کنچاتوری سفیر جدید ایتالیا نیز در این دیدار ضمن تسلیم اعتبار نامه خود به رییس جمهوری اظهار داشت: ایران و ایتالیا در برهه کنونی و منبعثاز روابط دیرینه خود در آستانه تحولی بزرگ قرار دارند.

کنچاتوری با اشاره به اینکه «ایران و ایتالیا در بستر کهن تاریخ خود همواره گهواره امپراطوری‌های بزرگ فرهنگی بوده‌اند»، اضافه کرد: دو کشور همواره نقش بسزایی در تقویت ارتباطات جهانی داشته‌اند و امروز نیز با اتکاء به این سابقه توان برقراری پیوند میان محیط‌های جغرافیایی و فرهنگی متفاوت را در راستای یاری رسانی به حوزه‌هایی که نیازمند میانجی‌گری‌ها هستند، دارند.

سفیر جدید ایتالیا تصریح کرد: گذشت زمان و تحولات سیاسی نتوانسته به روابط ایران و ایتالیا خللی وارد کند و ایتالیا به عنوان پیشاهنگ در ارتقای روابط میان ایران و غرب، امروز هم مایل است نقش تسهیل‌گر خود را در ارتقای گفت‌وگوی میان غرب با ایران به عنوان طرفی قابل اعتماد ایفا نماید.

کنچاتوری تاکید کرد: با حصول توافق در گفتگوهای هسته‌ای و پشت سر نهادن تحریم‌ها توانایی‌های بالقوه در بخش‌های تولیدی و اقتصادی بزرگی به منصه ظهور خواهد رسید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز