خبرگزاری کار ایران

سید حسن نصرالله:

عربستان مسئول مقابله با اندیشه‌های تکفیری است

asdasd
کد خبر : ۲۱۸۰۴۱

نخستین مسئول جلوگیری از انتشار اندیشه‌های تکفیری عربستان سعودی است و مدارسی که افرادی با تفکرات داعشی بیرون می‌دهد، باید بسته شوند.

دبیر کل حزب الله لبنان، عربستان را نخستین مسئول مقابله با اندیشه‌های تکفیری دانست.

به گزارش ایلنا به نقل از المنار، «سید حسن نصرالله» در سخنانی در مرکز «سید الشهدا» در جنوب بیروت به مناسبت ایام محرم، تاکید کرد که نخستین مسئول جلوگیری از انتشار اندیشه‌های تکفیری عربستان سعودی است.

وی افزود که مدارسی که افرادی با تفکرات داعشی بیرون می‌دهد، باید بسته شوند.

دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد که هواپیماهای ائتلاف بین‌المللی قادر نخواهند بود این روند را متوقف کنند.

وی تاکید کرد که باید الگوی طبیعی از اسلام را ارائه داد و نشان داد که در این دین کسی کشته نمی‌شود و از او دزدی نمی‌شود و مورد خیانت و تجاوز قرار نمی‌گیرد بلکه مبتنی بر تسامح با دیگران است، زیرا دین ما دین گفت‌وگو است.

دبیر کل حزب الله در ادامه گفت که تکفیری‌ها الگوی نادرستی از اسلام به نمایش می‌گذارند، به همین دلیل امروز مسئولیت مسلمانان به عنوان افراد یک جامعه و یا عضوی از آن یا به عنوان اقلیت این است که با رفتار خود الگویی از اسلام را عرضه دارند.

نصرالله تاکید کرد که جرایم و جنایات تکفیری‌ها، سنگین‌ترین ضربه را به اسلام زده است.

وی در ادامه گفت که رفتارهای تفکیری‌ها، غیرمسلمانان را از اسلام دور می‌کند، زیرا تکفیری‌ها با استناد به احادیثجعلی و آیات قرآن که هیچ تطابقی با رفتارهای آن‌ها ندارد، مردم را می‌کشند.

نصرالله همچنین خواستار نابودی و ریشه کنی عوامل بروز جریان‌ها و گروه‌های تکفیری در جهان اسلام شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز