خبرگزاری کار ایران

ارتش بورکینافاسو پارلمان و دولت را منحل کرد

asdasd
کد خبر : ۲۱۸۹۴۹

شورش مردم علیه «بلز کمپائوره» رئیس‌جمهوری بورکینافاسو روز پنجشنبه با آتش زدن پارلمان و حمله به ساختمان تلویزیون دولتی این کشور، به نقطه اوج خود رسید.

فرمانده ارتش بورکینافاسو با اعلام انحلال دولت و پارلمان این کشور، از ایجاد یک دولت انتقالی خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از یورونیوز، شورش مردم علیه «بلز کمپائوره» رئیس‌جمهوری بورکینافاسو روز پنجشنبه با آتش زدن پارلمان و حمله به ساختمان تلویزیون دولتی این کشور، به نقطه اوج خود رسید.

سخنگوی ژنرال «نبره هونوره ترائوره»، فرمانده ارتش در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: «پارلمان و دولت منحل است. یک دولت انتقالی، با هماهنگی همه احزاب سیاسی کشور قدرت را در دست می‌گیرد تا حداکثر تا ۱۲ ماه آینده، شرایط به حالت عادی طبق قانون اساسی برگردد.»

از سرنوشت بلز کمپائوره که از ۲۷ سال پیش قدرت را در دست گرفته اطلاعی در دست نبوده و مشخص نیست که آیا ارتش از وی حمایت می کند یا خیر.

فعلا به دستور فرمانده ارتش، از ساعت هفت بعدازظهر تا شش صبح، در سراسر کشور مقررات منع رفت و آمد اعلام شده است.

به غیر از «واگادوگو» پایتخت، اعتراض‌ها و آشوب به چند شهر دیگر بورکینافاسو هم سرایت کرده است. در شهر «بوبو دیولاسو» دومین شهر بزرگ بورکینافاسو، شهرداری و مقر حزب رییس جمهور به آتش کشیده شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز