خبرگزاری کار ایران

ارائه طرح «توقف» درگیری‌ها در برخی مناطق سوریه توسط فرستاده سازمان ملل

asdasd
کد خبر : ۲۱۸۹۶۰

«استفان دی میستورا» طرحی را به شورای امنیت ارائه کرد که بر اساس آن جهت بستر سازی برای مذاکرات، درگیری‌ها در برخی مناطق سوریه متوقف می‌شود.

فرستاده ویژه سازمان ملل در سوریه طرح «توقف» درگیری‌ها در برخی مناطق سوریه را ارائه کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «استفان دی میستورا» طرحی را به شورای امنیت ارائه کرد که بر اساس آن جهت بستر سازی برای مذاکرات، درگیری‌ها در برخی مناطق سوریه متوقف می‌شود.

دی میستورا پس از نشست خود با اعضای شورای امنیت به خبرنگاران گفت که وی طرحی برای صلح در سوریه ندارد اما طرحی که به شورای امنیت ارائه کرده طرحی برای پایان دادن به نزاع در سوریه است.

وی افزود که بهترین شهر برای اجرای طرح توقف درگیری‌ها در سوریه «حلب» است که به چند بخش تقسیم شده است.

فرستاده ویژه سازمان ملل در سوریه تاکید کرد که بر اساس طرحش درگیری‌ها در برخی مناطق متوقف می‌شود و فرصتی برای بهبود اوضاع انسانی در این مناطق به وجود می‌آید.

دی میستورا در ادامه گفت که حمله داعش به برخی مناطق باید فرصتی برای برداشتن گام جهت توقف درگیری‌ها و یافتن راه‌هایی برای توقف جنگ در سوریه شود.

در همین حال، «بشار الجعفری» نماینده سوریه در سازمان ملل گفت که دمشق آماده بررسی طرح دی میستورا است.

برخی دیپلمات‌های غربی نیز گفتند که این طرح گام نخست برای مذاکرات ملی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز