خبرگزاری کار ایران

۲۰۰ افسر پلیس زن افغان برای آموزش‌های نظامی به ترکیه اعزام شدند

کد خبر : ۲۱۹۴۷۰

این افراد از ولایت‌های مختلف افغانستان برای فراگیری یک دوره چهار ماهه آموزشی به ترکیه اعزام شده‌اند و بعد از برگشت، دوباره در ولایت‌های مربوط خود ایفای وظیفه خواهند کرد.

وزارت کشور افغانستان امروز - شنبه - ۲۰۰ افسر پلیس زن را برای آموزش‌های بیشتر به ترکیه فرستاد.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، این افسران زن صبح امروز در یک مراسم ویژه که در فرودگاه بین‌المللی کابل برگزار شد، به ترکیه اعزام شدند.

اعزام این تعداد از افسران زن به خارج از افغانستان تاکنون بی‌سابقه بوده است.

روابط فرهنگی افغانستان و ترکیه مدرن به صورت رسمی با امضای نخستین قرارداد فرهنگی بین دو کشور در اول ماه می‌ سال ۱۹۲۱ میلادی آغاز شد که بر اساس آن ده‌ها دانشجو و از جمله چند دختر در سال ۱۹۲۳ برای آموزش‌های عالی به ترکیه اعزام شدند.

ژنرال حکمت شاهی، از مقام‌های وزارت کشور افغانستان می‌گوید که این افراد از ولایت‌های مختلف افغانستان برای فراگیری یک دوره چهار ماهه آموزشی به ترکیه اعزام شده‌اند و بعد از برگشت، دوباره در ولایت‌های مربوط خود ایفای وظیفه خواهند کرد.

وی درباره امتیاز این دوره آموزشی گفت که برای افسران زن شرک‌کننده در این دوره آموزشی استادان زن تدریس خواهند کرد و برای آن‌ها علاوه بر ارتقای درجه نظامی امتیازهای مالی نیز در نظر گرفته خواهد شد.

افزایش تعداد سربازان پلیس زن یکی از چالش‌های مهم در افغانستان تلقی می‌شود و اکنون در ساختار وزرات کشور حدود دو هزار و ۳۰۰ سرباز، افسر و کارمند پلیس زن فعالیت می‌کنند و تعداد نیروهای پلیس افغانستان نیز به بیش از ۱۵۷ هزار نفر می‌رسد که اندکی بیشتر از یک درصد آن زن هستند.

وزارت کشور افغانستان افزایش تعداد نیروهای پلیس را یکی از اولویت‌های این وزراتخانه می‌دانند و در نظر دارد که در سال‌های آینده تعداد نیروهای پلیس را به پنج هزار نفر افزایش دهد.

براساس برنامه‌ریزی این وزارتخانه تا ۱۰ سال آینده تعداد نیروهای پلیس به ۱۰ هزار نفر خواهد رسید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز