خبرگزاری کار ایران

فدریکا موگرینی:

کشور مستقل فلسطین تا ۵ سال آینده تشکیل شود

asdasd
کد خبر : ۲۲۰۱۵۰

مسئول جدید سیاست خارجی اتحادیه اروپا با تاکید بر این‌که کشور مستقل فلسطین باید طی پنج سال آینده تشکیل شود، گفت که جامعه اروپا باید در خاورمیانه نقش پیشرو داشته باشد.

مسئول جدید سیاست خارجی اتحادیه اروپا خواستار تشکیل کشور مستقل فلسطین طی پنج سال آینده شد.

به گزارش ایلنا به نقل از راشاتودی، «فدریکا موگرینی» با تاکید بر این‌که کشور مستقل فلسطین باید طی پنج سال آینده تشکیل شود، گفت که جامعه اروپا باید در خاورمیانه نقش پیشرو داشته باشد.

موگرینی در نخستین کنفرانس خبری خود به عنوان مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: «خوشحال می‌شوم که تا پایان دوره مسئولیت من کشوری به نام فلسطین ایجاد شده باشد.»

موگرینی ۴۱ ساله با اشاره به این‌که بحران فعلی در فلسطین مدت‌ها است که حل‌نشده باقی مانده است، گفت که اتحادیه اروپا باید در خاورمیانه حضور داشته باشد تا در لحظه‌ای تاریخی گام‌هایی به جلو بردارد.

موگرینی تصریح کرد که حل مشکلات فعلی در منطقه تنها از راه حضور موثر و همکاری تمام کشورهای مختلف که تا به‌حال در این زمینه ابراز علاقه‌ای نکرده‌اند، امکان‌پذیر خواهد بود.

موگرینی گفت که اقدام مقام‌های سوئد نباید به‌عنوان امری جدا از اتحادیه اروپا در نظر گرفته شود.

مقام‌های سوئد اخیرا فلسطین را به‌عنوان یک کشور مستقل به رسمیت شناختند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز