خبرگزاری کار ایران

لاسجردی در گفتگو با ایلنا:

تعدی صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی انتفاضه سوم را در پی خواهد داشت

asdasd
کد خبر : ۲۲۰۷۴۰

صهیونیستها به دنبال نابودی قدس و نمادهای غیر یهودی در مسجد الاقصی هستند و می خواهند به آن رنگ و بوی یهودی و غیر اسلامی بدهند اما این اقدامات آتش شروع انتفاضه سوم را شعله‌ور خواهد کرد.

با یورش نظامیان و نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی سیل انتقادات بین المللی و منطقه ای به سوی نتانیاهو و تیمش سرازیر شد اما علیرغم این اعتراضات صهیونیستها همچنان در اندیشه یهودی سازی قدس هستند و این مساله می تواند به رخ دادن انتفاضه سوم منجر شود.


دکتر «حسن لاسجردی» کارشناس مسائل خاورمیانه در تشریح هجوم نظامیان صهیونیستی به مسجد الاقصی گفت: بهانه و موضوعی که اسرائیل را به قدس کشانده است دلایل عمده ای تلقی می شود اما ترور خاخام یهودی و همچنین یهودی سازی مسجد الاقصی از علل اصلی این موضوع می باشد.


وی تصریح کرد: اسرائیل در صدد است تا مقدمات پایتخت شدن قدس را فراهم سازد تا بتواند برای مذاکرات خود از ابزاری برای اعلام نفوذ استفاده کند که این اهرم قدس و مسجد الاقصی است و از این رو نتانیاهو و تیم تندروها به دنبال فراهم کردن مقدمات پایتخت شدن قدس هستند و از سویی دیگر نیز در آمریکا و دموکراتها و مشخصاَ اوباما و همراهانش به دنبال تقسیم بیت المقدس به دو دسته اسرائیلی و غیر اسرائیلی هستند و به نوعی سیاستهای اسرائیل و آمریکا با هم یکسو هستند.


لاسجردی با اشاره به اقدامات صهیونیستها در تخریب گام به گام مسجد الاقصی گفت: صهیونیستها به دنبال نابودی قدس و نمادهای غیر یهودی در مسجد الاقصی هستند به طوری که مدتی ست اقدام به حفاری در زیر بنای قدس و مسجد الاقصی کرده است وحتی در صدد هستند که ستونهای این مسجد را از پایه تخریب کنند و نیز می خواهند به درها و اشکال آنجا رنگ و بوی یهودی و غیر اسلامی بدهند و این اقدامات آتش شروع انتفاضه سوم را شعله ور خواهد کرد.

وی در ادامه گفت: سیاست اسرائیل در حال حاضر در مسجد الاقصی بر این است که راست گرایان و بطور اجمالی یهودیان پا به حریم و قبله مسلمانان بگذارند و قدس را دستان خود بگیرند و اگر یهودی سازی قدس که از سال ۲۰۰۵ در اندیشه های یهودی ها قوت گرفته است به وقوع بپیوندد مطمئناَ اصطکاکی در میان اسرائیل و کشورهای عربی رخ خواهد داد به طوری که نه تنها باعثتحریک مسلمانان بلکه باعثتحریک مسیحیان نیز می شود که می توان به آتش سوزی بیت المقدس در سال ۱۹۶۹ اشاره نمود که باعثتشکیل شورای مسیحی و مسلمان شد.

این کارشناس مسائل خاورمیانه در پایان با اشاره به واکنش کشورهای عربی در خصوص یهودی سازی مسجد الاقصی گفت: اقدامات صهیونیستها تا جایی پیش رفته است که نخست وزیر ترکیه به یکباره در این خصوص موضع گرفت و حتی صدای کشور اردن هم در این خصوص درآمده است و باید گفت که اگر نتانیاهو و به طورکلی اسرائیل به طرح یهودی سازی قدسادامه دهد مطمئناَ انتفاضه سوم که آتشی زیر خاکستر است به وقوع خواهد پیوست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز