خبرگزاری کار ایران

فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه با اسد و مخالفان سوری دیدار می‌کند

کد خبر : ۲۲۱۶۶۵

«استفان دی میستورا» فرستاده ویژه سازمان ملل امروز با اسد در دمشق دیدار می‌کند تا درباره طرح خود برای برقراری آتش بس در برخی مناطق سوریه برای آغاز مذاکرات صلح در این کشور رایزنی کند.

فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه که در دمشق به سر می‌برد امروز - دوشنبه - با «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه و مخالفان سوری دیدار می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از روزنامه الوطن سوریه، «استفان دی میستورا» فرستاده ویژه سازمان ملل امروز با اسد در دمشق دیدار می‌کند تا درباره طرح خود برای برقراری آتش بس در برخی مناطق سوریه برای آغاز مذاکرات صلح در این کشور رایزنی کند.

دی میستورا پس از دیدار با اسد در دمشق، پایتخت سوریه را به مقصد شهر «حمص» ترک می‌کند تا در دفا‌تر سازمان‌های بین المللی فعال در این شهر نشست‌هایی را برای بررسی اوضاع حمص برگزار کند و پس از آن با هیاتی از گروه‌های مسلح در منطقه «الوعر» دیدار کند.

برخی منابع نیز گفتند که فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه تا فردا - سه شنبه - در سوریه می‌ماند و با نمایندگان احزاب مخالف در دمشق نیز دیدار می‌کند تا درباره طرح خود رایزنی کند.

فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه و هیات همراه وی روز گذشته در دمشق با «ولید المعلم» وزیر خارجه سوریه دیدار کرد.

در این دیدار نتایج سفر دی میستورا به پایتخت‌های مختلف برای بررسی بحران سوریه و طرح وی در شورای امنیت برای توقف درگیری‌ها در برخی مناطق از جمله شهر «حلب» میان ارتش سوریه و گروه‌های مسلح به منظور آغاز مذاکرات میان دو طرف رایزنی شد.

در این دیدار المعلم و دی میستورا بر ضرورت اجرای قطعنامه‌های شورای امنیت درباره مبارزه با تروریسم به ویژه قطعنامه ۲۱۷۰ که خواستار رویارویی با داعش و جبهه النصره است و نیز قطعنامه ۲۱۷۸ که بر ضرورت پایبندی کشورهای مختلف در جلوگیری از ورود تروریست‌ها به سوریه و عراق تاکید می‌کند، رایزنی کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز