خبرگزاری کار ایران

بیش از ۲ میلیون نفر در همه‌پرسی کاتالان‌ها شرکت کردند

کد خبر : ۲۲۱۷۶۶

هفت میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت کاتالونیا پنج میلیون و ۴۰۰ هزار نفر واجد شرایط رای دادن هستند. از این تعداد بیش از دو میلیون نفر در رفراندم شرکت کردند.

بیش از ۸۰ درصد کاتالان‌های شرکت‌کننده در همه پرسی نمادین و غیرالزام‌آور روز گذشته، رای به جدایی منطقه خود از اسپانیا دادند.

به گزارش ایلنا به نقل از رادیو اروپای آزاد، از هفت میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت کاتالونیا پنج میلیون و ۴۰۰ هزار نفر واجد شرایط رای دادن هستند. از این تعداد بیش از دو میلیون نفر در رفراندم شرکت کردند.

شمارش آرا تا بامداد دوشنبه نشان می‌دهد که یک میلیون و ۶۰۰ هزار و نفر از این تعداد یعنی حدود ۸۸ درصد رای به جدایی کاتالونیا از اسپانیا داده‌اند.

کاتالان‌ها که به زبان، سنن و اقتصاد منطقه خود می‌بالند، ۲۰ درصد از تولید ناخالص ملی اسپانیا را به خود اختصاص می‌دهند و خواستار کنترل منابع مالی خود به دور از نظارت مستقیم مادرید هستند.

«آرتور ماس» رهبر منطقه کاتالونیا از یک طرف اعلام کرده است که به تصمیم دادگاه قانون اساسی اسپانیا احترام می‌گذرد و از طرف دیگر بر جدایی و استقلال این منطقه اصرار دارد.

وی تاکید می‌کند که باید از ساز و کارهای انتخابات و همه‌پرسی استفاده کرد تا میزان و وسعت استقلال‌خواهی کاتالان‌ها سنجیده شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز