خبرگزاری کار ایران

اردنی‌ها خواستار اخراج سفیر اسرائیل و لغو معاهده صلح شدند

کد خبر : ۲۲۳۴۶۳

شرکت کنندگان در این تظاهرات خواستار اخراج سفیر رژیم صهیونیستی از امان، تعطیلی سفارتخانه این رژیم و لغو تمامی معاهدات صلح میان اردن و این رژیم شدند و خواستار شکل گیری انتفاضه سوم در پاسخ به تشدید تجاوزات صهیونیست‌ها علیه مسجد الاقصی شدند.

هزاران شهروند اردنی با برگزاری تظاهراتی خواستار اخراج سفیر رژیم صهیونیستی و لغو معاهده صلح با این رژیم شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، هزاران اردنی پس از اقامه نماز جمعه در محکومیت تجاوزات اسرائیل به مقدسات اسلامی «قدس» و در راس آن مسجد الاقصی که هر روزه توسط شهرک‌نشینان صهیونیست صورت می‌گیرد، در امان پایتخت اردن تظاهرات کردند.

شرکت‌کنندگان در این تظاهرات خواستار اخراج سفیر رژیم صهیونیستی از امان، تعطیلی سفارتخانه این رژیم و لغو تمامی معاهدات صلح میان اردن و این رژیم شده و بر لزوم شکل‌گیری انتفاضه سوم در پاسخ به تشدید تجاوزات صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی تاکید کردند.

همچنین هزاران اردنی در استان «زرقاء» دومین استان پر جمعیت این کشور در تظاهراتی که از مقابل مسجد عمر بن خطاب در مرکز این شهر در حمایت از مسجد الاقصی برگزار شده بود، مشارکت داشتند.

در شمال اردن نیز شمار زیادی از فعالان در حمایت از مسجد الاقصی تجمع کردند.

تظاهرات دیگری نیز در استان «طفیله» برگزار شد که در آن هزاران نفر مشارکت داشتند. شرکت‌کنندگان در این تظاهرات ادامه تجاوزات علیه مسجد الاقصی، تعرض نظامیان صهیونیسنت به محراب این مسجد، بستن درهای آن به روی مسلمانان، ادامه حفاری‌ها در زیر این مسجد، و تعرض روزمره شهرک نشینان صهیونیست به قبله‌گاه اول مسلمانان را به شدت محکوم کردند.

همچنین تظاهرات‌های خودجوشی نیز در بسیاری از مساجد اردن پس از اقامه نماز جمعه به منظور اعلام همبستگی با مسجد الاقصی و محکومیت تجاوزات دشمن علیه آن برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز