خبرگزاری کار ایران

رقابت کاندیداهای ریاست‌جمهوری تونس برای از سرگیری روابط با سوریه

asdasd
کد خبر : ۲۲۳۹۸۹

کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری تونس قطع روابط این کشور با سوریه را عجولانه دانسته و تاکید کردند که تونس در سوریه منافعی دارد و این مساله، از سرگیری روابط دو کشور در نزدیک‌ترین زمان ممکن را ضروری می‌کند.

کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری تونس وعده دادند در صورت پیروزی در انتخابات، روابط با سوریه را از سر خواهند گرفت.

به گزارش ایلنا به نقل از سانا، «مصطفی بن جعفر» رئیس پارلمان تونس و کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور تاکید کرد که وی از قطع روابط با سوریه راضی نبوده است.

بن جعفر قطع روابط با سوریه را اقدام عجولانه‌ای دانست که درباره آن رایزنی و مشاوره‌ای صورت نگرفته است.

رئیس حزب «تجمع» وعده داد که در صورت انتخاب به عنوان رئیس‌جمهوری تونس در مساله قطع روابط با سوریه تجدیدنظر می‌کند.

«محمد فریخه» دیگر کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری تونس نیز بر ضرورت از سرگیری روابط تونس و سوریه برای خدمت به ملت‌های دو کشور تاکید کرد.

«حموده بن سلامه» دیگر کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری تونس نیز قطع روابط تونس با سوریه را عجولانه دانست و تاکید کرد که تونس در سوریه منافعی دارد و این مساله از سرگیری روابط دو کشور در نزدیک‌ترین زمان ممکن را ضروری می‌کند.

«الطیب البکوش» دبیر کل حزب «ندا» تونس که در انتخابات پارلمانی اخیر در اوایل ماه جاری اکثریت کرسی‌ها را از آن خود کرده است، تاکید کرد که بلافاصله پس از تشکیل دولت جدید، برای از سرگیری روابط تونس و سوریه تلاش خواهد کرد.

البکوش قطع روابط را اشتباه دیپلماتیک و سیاستی نادرست ارزیابی کرد.

بنا بر این گزارش، قرار است انتخابات ریاست‌جمهوری تونس بیست و سوم ماه جاری میلادی برگزار شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز