خبرگزاری کار ایران

۱۸هزار کشته قربانیان تروریسم در سال۲۰۱۳

asdasd
کد خبر : ۲۲۴۸۷۰

کشته‌های تروریسم از ۱۱هزار و ۱۳۳ نفر در سال ۲۰۱۲ به ۱۷هزار و ۹۵۸نفر در سال ۲۰۱۳ افزایش یافته است.

قربانیان تروریسم در جهان در سال ۲۰۱۳ به ۱۸ هزار نفر افزایش یافت.

به گزارش ایلنا به نقل از اسکای نیوز عربی، بر اساس آماری که «مرکز اقتصاد و صلح»(IEP) منتشر کرده کشته‌های حملات تروریستی در سال ۲۰۱۳ در مقایسه با سال پیش از آن ۶۱ درصد افزایش یافته است.

بر اساس آمار این مرکز کشته‌های تروریسم از ۱۱هزار و ۱۳۳ نفر در سال ۲۰۱۲ به ۱۷هزار و ۹۵۸نفر در سال ۲۰۱۳ افزایش یافته است.

بر اساس آمار مرکز اقتصاد و صلح، حوادثتروریستی در سال ۲۰۱۳،۴۴درصد افزایش یافته است به طوری که از ۶هزار و ۸۲۵ حادثه تروریستی در سال ۲۰۱۲ به ۹هزار و ۸۱۴ حادثه تروریستی در سال ۲۰۱۳ رسیده است.

این آمار نشان می‌دهد که ۵درصد از حوادثتروریستی انتحاری بوده است.

این آمار همچنین نشان می‌دهد که ۸۰ درصد از مرگ در اثر حوادثتروریستی در سال ۲۰۱۳ در ۵کشور عراق، افغانستان، پاکستان، نیجریه و سوریه ثبت شده است.

چندین گروه تروریستی از جمله داعش، القاعده، بوکوحرام و طالبان مسئول ۶۶ درصداز مرگ در اثر حوادثتروریستی در سال ۲۱۰۳ هستند.

عراق نیز کشوری است که بیتشرین تاثیر را از حوادثتروریستی پذیرفته است به طوری که شمار کشته‌های حوادثتروریستی در این کشور ۱۶۴درصد افزایش یافته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز