خبرگزاری کار ایران

نخست‌وزیر اوکراین:

مسکو تلاش برای مشروع نشان دادن تروریست‌ها را متوقف کند

کد خبر : ۲۲۵۴۷۹

آرسنی یاتسنیوک» با رد درخواست روسیه برای گفت‌وگوی مستقیم با جدایی‌طلبان، از مقام‌های مسکو خواست تلاش برای مشروع نشان دادن تروریست‌ها را متوقف کنند.

نخست‌وزیر اوکراین امروز – چهارشنبه - درخواست مسکو برای گفت‌وگوی مستقیم کی‌یف با جدایی‌طلبان هوادار روسیه را رد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «آرسنی یاتسنیوک» با رد درخواست روسیه برای گفت‌وگوی مستقیم با جدایی‌طلبان، از مقام‌های مسکو خواست تلاش برای مشروع نشان دادن تروریست‌ها را متوقف کنند.

بر اساس این گزارش، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه امروز در جمع قانون‌گذاران این کشور از رهبران اوکراین خواسته بود تا با جدایی‌طلبان هوادار روسیه در شرق این کشور وارد مذاکره مستقیم شوند.

لاوروف گفت: «در گام بعدی، می‌خواهیم تا تماس‌های پایداری میان کی‌یف و جدایی‌طلبان با هدف دستیابی به توافقی دو‌جانبه و قابل قبول برقرار شود.»

در همین راستا، وزیر خارجه روسیه گفت که رهبران اوکراین نباید روسیه را به‌عنوان بخشی از درگیری به‌شمار آورند.

لاوروف در ادامه اضافه کرد که شبه‌جزیره کریمه بخشی جدا نشدنی از خاک روسیه است و بهتر است تا آمریکا و دیگر کشورهای غربی بپذیرند که کریمه هیچ‌گاه تحت کنترل اوکراین قرار نخواهد گرفت.

وزیر خارجه روسیه در رابطه با اتحادیه اروپا اعلام کرد که مسکو هیچ‌گاه این اتحادیه را متهم نمی‌کند و همواره به‌دنبال برقراری روابط خوبی با اروپا بوده است.

مقام‌های آمریکا و کی‌یف همواره مسکو را به افزایش تنش‌ها و تامین تجهیزات نظامی برای جدایی‌طلبان اوکراین متهم کرده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز