خبرگزاری کار ایران

کهنه سرباز جنگ ویتنام در گفت‌وگو با ایلنا:

دموکراسی معنای خود را در‌ آمریکا از دست داده است

asdasd
کد خبر : ۲۲۶۵۰۴

دولت سقوط کرده آمریکا به هیچ وجه نمی‌تواند از توافق‌نامه هسته‌ای حمایت کند، زیرا در صورت در منافات بودن توافق نامه هسته‌ای با منافع اسرائیلی‌ها یا مافیای نفت یا مافیای ثروت در آمریکا، دیگر ادامه مذاکره توسط اوباما هم معنایی نخواهد داشت.

«گوردون داف» سردبیر مجله آمریکایی «وترنز تودی»، یکی از باسابقه‌ترین نیروهای نظامی - دریایی آمریکا است که در جنگ ویتنام نیز حضور داشته است. وی که در جریان جنگ ویتنام دچار جراحت‌هایی شده، ‌در مسائل زندانیان جنگی فعالیت بسیاری داشته است. داف که یک فرد سیاسی معتبر و از جمله رده‌های بالای متخصصان اطلاعاتی به‌شمار می‌رود، یکی از بزرگ‌ترین سازمان‌های اطلاعاتی خصوصی را اداره کرده و به طور مستمر با مقام‌های سیاسی آمریکا درباره مسائل امنیتی گفت‌و‌گو می‌کند. وی همچنین مقاله‌های متعددی در زمینه‌های مختلف سیاسی از قبیل پدیده صهیونیسم، تجهیزات نظامی، سیاست داخلی و خارجی آمریکا، روابط غرب و شرق و موضوع‌های دیگر نوشته است. داف با سفر به بسیاری از کشورهای جهان، در میان مقام‌های سیاسی بسیاری از کشور‌ها شناخته شده است و به صورت هفته‌ای یا ماهیانه در برنامه‌های سیاسی کشورهای مختلف از وی دعوت می‌شود.

داف طی گفت‌وگویی تلفنی به پرسش‌های خبرنگار ایلنا پاسخ داد.

سردبیر مجله آمریکایی وترنز تودی معتقد است که آمریکا علاقه‌ای به اعمال تحریم بر ایران ندارد، زیرا این اسرائیل است که کنترل آمریکا را در دست گرفته است و حتی اگر اوباما بخواهد تحریم‌ها علیه ایران را لغو کند، فارغ از این‌که ایران چه رویکردی در پیش می‌گیرد، باز هم اسرائیل عوامل خود را به‌ کار می‌گیرد تا تحریم‌هایی را بر ایران اعمال ‌کند. حتی برخی معتقدند که اسرائیل کنگره آمریکا را خریده است، به صورتی که هر گونه اقدامی مانند فروش مواد مخدر، فساد مالی و تحت امر گرفتن روسای سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا را قانونی جلوه داده و دولت را به‌ طور کامل کنترل می‌کنند تا حدی‌ که می‌توان گفت انتخابات اخیر کنگره آمریکا کاملا نمایشی بود.

وی معتقد است که اسرائیلی‌ها، سیاست آمریکا طی ۳۰ تا ۴۰ سال اخیر را به طور کامل تحت نفوذ خود قرار داده و حتی در برخی موارد قوانینی را در اساس‌نامه قانونی آمریکا وارد کرده‌اند که حتی حقوق آمریکایی‌ها را هم نقض می‌کند. در حال حاضر اسرائیلی‌ها قادر هستند کمپین‌های تبلیغاتی خود را در هر زمینه‌ای و با هر میزان سرمایه‌ای به راه بیندازند و به این ترتیب می‌توانند هر تعداد عضو کنگره را به کمک رشوه و سرمایه خود بخرند، درحالی که برای کنترل این وضعیت هیچ قانونی وجود ندارد و در واقع آن‌ها اقدام‌های غیرقانونی خود را با استفاده از تهدید و پول، قانونی جلوه می‌دهند و دولت آمریکا در مقابله با این وضعیت سقوط کرده است.

داف تصریح می‌کند که دولت سقوط کرده آمریکا به هیچ وجه نمی‌تواند از توافق‌نامه هسته‌ای حمایت کند، زیرا در صورت در منافات بودن توافق نامه هسته‌ای با منافع اسرائیلی‌ها یا مافیای نفت یا مافیای ثروت در آمریکا، دیگر ادامه مذاکره توسط اوباما هم معنایی نخواهد داشت.

در همین راستا، داف اضافه می‌کند که «جان کری» وزیر خارجه آمریکا سعی دارد به یک توافق کلی و اصیل برسد، اما در مذاکره‌ها، این آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است که با تغییر مداوم قوانین و گزارش‌ها، سعی در سنگ‌اندازی و ممانعت از رسیدن به یک توافق دارد. رسانه‌ها نیز داستان‌هایی غیرواقعی و اغراق شده درباره خطر سلاح‌های هسته‌ای ایران را میان مردم پخش کردند. برای مثال شایعه کردند که ایران در سال ۲۰۰۳ میلادی سعی در دستیابی به سلاح هسته‌ای داشته است.

داف بر این باور است که رسیدن به یک توافق کلی ممکن است و اوباما تمام تلاش خود را می‌کند تا به تحریم‌ها پایان دهد. باور ناظران سیاسی این است که در صورت انجام این کار، اوباما با مشکلات فراوانی روبه‌رو می‌شود و حتی شاید به اتهام اقدام علیه منافع آمریکا مورد محاکمه قرار گیرد.

سردبیر مجله آمریکایی وترنز تودی همچنین گفت که همواره درباره این‌که واقعا چه کسی سیاست آمریکا را تعیین می‌کند، اختلاف‌نظر وجود داشته است. داف بر این باور است که سیاست آمریکا آنچان فاسد شده که هیچ کس نمی‌تواند باور کند که سیاست از درون نابود شده این کشور قادر به چه کارهایی است. تلاش برای آغاز جنگ‌ها یکی پس از دیگری، گواهی بر این مدعا است. وی از عدم اعتماد ملل دیگر به سیاست‌های آمریکا خبر می‌دهد و می‌گوید که تمام کشور‌ها از آمریکا می‌ترسند، زیرا این کشور توسط صهیونیست‌ها اداره می‌شود و در واقع آمریکا تبدیل به زورگویی شده است که از اسرائیل محافظت می‌کند.

داف در بررسی سیاست آمریکا و سیاستمداران این کشور از اوباما، کری به این مساله اشاره می‌کند که دولتمردان واشنگتن از زمان‌های گذشته هم به صورت متناوب ایران را محکوم کرده‌اند و هدف تمام رهبران آمریکا از ابتدا یکسان بوده است، اما از طرف دیگر از اسرائیل حمایت کرده‌اند. اسرائیلی‌ها خلاف حمایت‌های آمریکا، همواره سعی کرده‌اند که آن‌چه را که آمریکایی‌ها از دولت خود باقی گذاشته‌اند را از آن‌ها بگیرند. عوامل وابسته به اسرائیل در سیاست آمریکا آنچنان وحشتی ایجاد کرده‌اند که دیگر هیچ‌کس از حقایق آشکار در دولت این کشور حرفی نمی‌زند، زیرا مردم آمریکا دیگر به هیچ کس اعتماد ندارند.

داف به وجود تناقض میان سخنان مقام‌های سیاسی آمریکا اشاره می‌کند و مثال می‌زند که اگر به گفته‌های رهبران آمریکا و توجه کنیم، می‌بینیم که کری به مقام‌های روسیه گفته است که به حرف‌های اوباما توجه نکنند، زیرا وی منظوری از بیان اعمال تحریم‌های بیشتر علیه مسکو نداشته است. به‌عبارتی دیگر، در حال حاضر وضعیتی ایجاد شده است که مقام‌های رسمی آمریکا حرف یکدیگر را نقض می‌کنند و مردم این کشور نیز حرف‌های آنها را باور ندارند.

داف که احتمالا به عنوان مشاور امور امنیتی و نظامی در چند هفته آینده به عراق سفر می‌کند، درباره سیاست آمریکا در قبال خاورمیانه گفت: «ما درباره سیاست و ابهامات آن در آمریکا صحبت می‌کنیم. مقام‌های واشنگتن نیرو‌ها را در ترکیه آموزش می‌دهند تا در سوریه بجنگند، اما در گفته‌های مقام‌های آمریکایی می‌بینید که به طور صریح اعلام شده است که هیچ نیروی نظامی این کشور نباید در دمشق یا دیگر مناطق خاورمیانه عملیات انجام دهد.»

از طرفی می‌بینیم که آمریکا پنج پایگاه آموزش نظامی را در اردن توسط سازمانی به نام «عملیات الحاق ویژه» رهبری می‌کند که از زمان بوش راه‌اندازی شده است. پایگاه‌های تحت نظارت آمریکا در اردن تاکنون سه هزار نیرو آموزش داده‌اند. بنابراین دو گروه جدا از هم داریم که در حال تمرین دو طرف مختلف هستند. مقام‌های واشنگتن با استفاده از دو گروه به‌ظاهر مخالف، در هر درگیری به عنوان قدرت بر حق و راستین ظاهر می‌شوند زیرا یک فرمانده و یک دستور مشخص در واقعیت وجود ندارد و به‌ این ترتیب، رئیس‌جمهوری آمریکا اگر هم بخواهد، نمی‌تواند در سیاست این کشور دخالت مستقیم داشته باشد و به این ترتیب مردم نمی‌توانند این سیاست را درک کنند هر چند که هر روز با آن زندگی می‌کنند.

در واقعیت یکی از دو گروه از سیاست جنگ و جنایات سازمان‌یافته حمایت می‌کند و از راه‌های مافیایی به مقاصد خود دست پیدا می‌کند و این گروه‌‌ همان جمهوری‌خواهان هستند که به طور کامل سعی در نابودی بشریت و انسان‌ها دارند و کسانی که از ویژگی‌های این گروه آگاه هستند، دلیلی نمی‌بینند که بخواهند رای بدهند زیرا تمام احزاب در نظر آن‌ها یکسان هستند.

مساله دردآوری است که یک حزب با پایین‌ترین سطح احترام به ارزش‌های اخلاقی و بشریت بخواهد کشور را اداره کند و از طرفی روحیه مردم آمریکا را نابود می‌کند، زیرا همگان را متقاعد می‌‌کند که صدای آن‌ها به هیچ جا نخواهد رسید و آن‌ها کاملا بی‌پناه هستند.

پیروزی جمهوری‌خواهان در کنگره نمونه واضحی از اقدام‌های گروه‌های هوادار جنگ است، زیرا این حزب، با فساد مالی، جنایت‌های سازمان‌یافته، تجارت، مهاجرت که موضوع بحران فعلی در آمریکا است، رئیس‌جمهوری را متهم می‌کنند که میلیون‌ها مهاجر را به داخل کشور راه داده و امنیت شهروندان را به خطر انداخته است. اما واقعیت این است که این حزب جمهوری‌خواه است که آمریکا را به سر حد نابودی کشانده است و با انجام اقدام‌های غیرقانونی نظیر فرار از مالیات، کمک نکردن به گروه‌های خیریه و ‌فساد مالی خود را قدرتمند‌تر کرده‌اند و از طرفی، اگر فرصتی پیدا کنند که نقش مهمی مانند اوباما در سیاست پیدا کنند، آنگاه شرایط را به طور کامل به نفع خود تغییر می‌دهند و از مهاجران ماننده برده کار می‌کشند. اوباما با جلوگیری از ورود مهاجران سعی در ممانعت از سوءاستفاده از آن‌ها دارد، اما جمهوری‌خواهان قصد دارند پایه‌های اخلاقی در آمریکا را از بیخ و بن بخشکانند و با نابود کردن سیستم آموزشی، فاسد و تهدید کردن رسانه و خبرگزاری‌ها و تبدیل بازار‌ها به مرکز فریبکاری تمام قدرت را در دست بگیرند و به نیابت از اسرائیل قدرت نظامی را در آمریکا به دست گیرند.

تمام ابهام‌های ایجاد شده در عقاید ملل مختلف به این دلیل است که تبلیغات آمریکا تحت نظر جمهوری‌خواهان و اسرائیلی‌ها بسیار هوشمندانه عمل می‌کند.

داف که از ۱۹۵۶ و از زمان خردسالی در کمپین تبلیغات ریاست‌جمهوری آمریکا فعالیت داشته است، اعتراف می‌کند که همواره این موضوع برای وی مطرح بوده که جانی بودن سیاست آمریکا، خطرناک‌ترین وجه آن بوده است.

سردبیر مجله آمریکایی وترنز تودی در رابطه با علل سقوط دموکراسی در این کشور این‌گونه شرح می‌دهد که اگر به واشنگتن سفر کنید، می‌بینید که مردم دیگر به دولت آمریکا اعماد ندارند. زیرا شهروندان آمریکایی به این باور رسیده‌اند که دولت آمریکا دیگر تبدیل به دولت پول شده است و هر کسی که ثروت دارد، صاحب دولت هم هست. از طرفی پول‌های کلان در کارهایی مانند جنگ‌ها و درگیری، زد و بندهای بانکی و فساد مالی وجود دارد.

به اعتقاد داف، فقدان دموکراسی باعثشده است که هر ایالتی برای خود تصمیمی بگیرد و شهروندان این کشور به‌دلیل ترس از دولت خود تمایل ندارند که سلاح‌هایشان از آن‌ها باز پس گرفته شود.

داف توضیح می‌دهد که بزرگ‌ترین ارتش جهان در آمریکا وجود دارد زیرا شهروندان آن به دلیل ترس از پلیس و ترس از دولت خود تا حد امکان سلاح نگهداری می‌کنند. به همین دلیل است که به هیچ وجه رابطه‌ای میان احساس درونی مردم آمریکا با آنچه که در روزنامه‌ها و تبلیغات دیده می‌شود، وجود ندارد. اهمیت ندارد روزنامه‌ها تا چه حد از رابطه خوب دولت و مردم آمریکا صحبت کنند. ملت آمریکا در این کشور زندگی می‌کنند اما به هیچ وجه در مورد آنچه که در آن رخ می‌دهد، دخالتی ندارند و این خود فقدان آشکار دموکراسی را نشان می‌دهد و می‌توان گفت که وضعیت فعلی به دلیل دخالت اسرائیل و دیگر لابی‌ها و انحراف سیاست آمریکا بیش از حد تصور از کنترل خارج شده است.

داف درباره علت سقوط دموکرات‌ها در انتخابات اخیر کنگره این کشور این‌گونه توضیح می‌دهد که در ایالت‌های مختلف از جمله اوهایو، آرا درجه بندی شدند و روند رای‌گیری آنقدر طولانی شده بود که با ارائه پاسپورت و دیگر مدارک انجام می‌شد و در برخی موارد تا ۲۰ دقیقه طول می‌کشید. در سال ۲۰۰۰ میلادی به گونه‌ای روند رای گیری صورت گرفت که دیگر دموکراسی معنای خود را از دست داد. جمهوری‌خواهان در حالی پیروز انتخابات شدند که در واقع تنها ۱۸ درصد رای‌ها را به دست آوردند بسیاری در آمریکا از دادن رای خودداری کردند زیرا به آن‌ها گفته شده بود که رای آن‌ها به حساب نمی‌آید یا همه حزب‌ها مانند یکدیگر عمل می‌کنند. اما بسیاری دیگری از آمریکایی‌ها به این دلیل در رای گیری شرکت نکردند که احتمال می‌دادند که با دادن رای ممکن است برای آن‌ها مشکلی پیش بیاید.

داف بیان می‌کند که رای‌گیری اصلا قابل قبول نیست زیرا در اصل باید روند اخذ رای در یک محیط دموکرات با استفاده از رای اکثریت تعیین شود و نه توسط جمهوری‌خواهان که اقلیت را تشکیل می‌دهند و از سطح تحصیلات بالایی هم برخوردار نیستند.

اکثریت شهروندان آمریکا به عقیده داف هم چنان دموکرات باقی مانده‌اند، اما سیاست این کشور به گونه‌ای روند کنگره را بازسازی کرده است که به شهروندان خود اجازه رای‌گیری آزاد و دلخواه را نمی‌دهد و به همین دلیل بسیاری از هواداران دموکراسی در رای‌گیری شرکت نکردند.

داف به‌ عنوان سردبیر مجله وترن می‌گوید که با توجه به تجربه ۴۰ تا ۵۰ ساله در زمینه سیاست همواره این پرسش از وی می‌شود که سیاست آمریکا چگونه عمل می‌کند؟ وی پاسخ دادن به این پرسش را غیرممکن توصیف می‌کند زیرا توضیح می‌دهد که صحبت کردن درباره بسیاری از مسائل پیچیده علمی آسان‌تر از نحوه عملکرد دولت آمریکا است.

در همین راستا، وی توضیح می‌دهد که هیچ کس باور نمی‌کند که دولت آمریکا که دولتی بسیار غیردموکراتیک و غیرمنصفانه است و این چنین به راحتی تحت کنترل لابی‌های صهیونیستم و جمهوری خواهان قرار دارد، ادعای حمایت از دموکراسی را در جهان داشته باشد. دولت آمریکا از نظر داف دولتی رشوه‌خوار با زد و بندهای فراوان سیاسی و مالی و نیز جنایت‌های سازمان‌یافته است که توسط خبیث‌ترین افراد آمریکایی رهبری می‌شود که به هیچ وجه بویی از بشریت نبرده‌اند.

گفت‌وگو: سعید فیض‌آبادی

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز