خبرگزاری کار ایران

عبدالفتاح السیسی:

توپ در میدان قطر است

asdasd
کد خبر : ۲۲۷۴۲۲

«عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر که در ایتالیا به سر می‌برد در کنفرانسی مطبوعاتی مشترک با «ماتئو رنزی» نخست وزیر ایتالیا درباره از سرگیری روابط کشورش با قطر گفت که توپ در حال حاضر در میدان دوحه است.

رئیس جمهوری مصر درباره از سرگیری روابط قاهره و دوحه تاکید کرد که توپ در میدان قطر است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرزگرای آناتولی، «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر که در ایتالیا به سر می‌برد در کنفرانسی مطبوعاتی مشترک با «ماتئو رنزی» نخست وزیر ایتالیا درباره از سرگیری روابط کشورش با قطر گفت که توپ در حال حاضر در میدان دوحه است.

روابط قاهره و دوحه در پی برکناری «محمد مرسی» رئیس جمهوری سابق مصر توسط ارتش رو به تیرگی نهاد.

السیسی در این کنفرانس درباره دخالت قاهره در لیبی نیز گفت که قاهره هرگز در لیبی دخالت نمی‌کند و مرز‌هایش را از داخل اراضی مصر مورد حمایت قرار می‌دهد.

وی تصریح کرد که مصر به اراده مردم لیبی احترام می‌گذارد از دولت مشروع و ارتش ملی این کشور حمایت می‌کند.

السیسی در ادامه گفت که مصر در لیبی دخالت نمی‌کند مگر برای مصلحت مردم لیبی.

وی درباره مساله فلسطین نیز گفت که باید به تشکیل دو کشور در سرزمین‌های فلسطینی امیدوار بود.

بنا بر این گزارش، رئیس جمهوری مصر از روز گذشته - دوشنبه - سفر چهار روزه خود به کشورهای ایتالیا و فرانسه را آغاز کرد. قرار است در این سفر با رهبران این دو کشور راه‌های مبارزه با تروریسم، مسائل اقتصادی و اوضاع لیبی رایزنی کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز