خبرگزاری کار ایران

ولید المعلم:

پیشنهادهای روسیه برای گفت‌و‌گو با مخالفان را بررسی می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۲۲۷۷۶۶

المعلم در دیدار با شخصیت‌هایی از «گروه ۸ مارس» در سفارت سوریه در بیروت گفت که وی در سفر به مسکو درباره طرح روسیه برای گفت‌و‌گو با مخالفان و پیشنهادهای دمشق در این زمینه رایزنی می‌کند.

«ولید المعلم» وزیر خارجه سوریه تاکید کرد که دمشق پیشنهادهای روسیه برای گفت‌و‌گو با مخالفان سوری را بررسی می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از روزنامه الاخبار، المعلم در دیدار با شخصیت‌هایی از «گروه ۸ مارس» در سفارت سوریه در بیروت گفت که وی در سفر به مسکو درباره طرح روسیه برای گفت‌و‌گو با مخالفان و پیشنهادهای دمشق در این زمینه رایزنی می‌کند.

وی روز گذشته پس از این دیدار از بیروت به مسکو سفر کرد.

وزیر خارجه سوریه افزود که وی در دیدار با مسئولان روسی از جزئیات بیشتری درباره طرح روسیه برای برگزاری گفت‌و‌گو با بخشی از مخالفان سوری با دولت آگاه می‌شود و دیدگاه «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه را در این باره به اطلاع «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه می‌رساند.

المعلم در این دیدار ناامیدی خود را از طرح روسیه پنهان نکرد زیرا به گفته وی برخی شخصیت‌های مخالف سوری نظیر «معاذ الخطیب» رئیس سابق ائتلاف مخالفان سوری در عمل تاثیرگذار نیستند.

وی درباره طرح «استفان دی می‌ستورا» فرستاده ویژه سازمان ملل در سوریه مبنی بر برقراری آتش‌بس در برخی مناطق سوریه نظیر «حلب» برای آغاز گفت‌و‌گو میان دولت و مخالفان نیز گفت که دولت سوریه مشکلی با این طرح ندارد اما این پرسش را مطرح کرد که چه کسی می‌تواند بر بیش از ۱۹ گروه مسلح در شرق حلب برای برقراری آتش‌بس تکیه کند.

وزیر خارجه سوریه همچنین این پرسش‌ها را مطرح کرد که اهداف واقعی طرح دی می‌ستورا در سایه پیشروی سریع ارتش سوریه در حلب چیست و آیا دمشق باید امتیاز دهد و این امتیاز برای خدمت به چه کسی باید داده شود.

المعلم در ادامه گفت که دمشق نسبت به طرح دی می‌ستورا کاملا هوشیار است و نه با ترساندن و نه با ترغیب تن به چیزی که مصلحت سوریه را در برندارد، نمی‌دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز