خبرگزاری کار ایران

قطر مخالفان مسلح سوری را به طور مخفیانه آموزش می‌دهد

کد خبر : ۲۲۸۲۸۱

گروه‌های ۱۲ تا ۲۰ نفره از مخالفان سوری تشکیل شده و پس از بررسی اوضاع آن‌ها توسط سیا و ثابت شدن ارتباط نداشتن آن‌ها با گروه‌ها ی تروریستی به ترکیه سفر کرده و از آنجا به قطر می‌روند.

منابع آگاه از آموزش مخفیانه مخالفان مسلح سوری در قطر با کمک آمریکا خبر دادند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، این منابع گفتند که قطر افرادی از گروه موسوم به «ارتش آزاد» و دیگر گروه‌های مسلح به اصطلاح میانه رو را در پادگانی در جنوب دوحه و در نزدیکی مرزهای قطر با عربستان و در نزدیکی پایگاه «العدید» بزرگ‌ترین پایگاه هوایی آمرکیا در خاورمیانه آموزش می‌دهد.

برخی از مخالفان سوری نیز گفتند که قطر شماری از افراد مسلح گروه موسوم به ارتش آزاد در شمال سوریه را آموزش می‌دهد.

این مخالفان افزودند که برنامه آموزش مخالفان مسلح سوری با وجود کم بودن شمار آن‌ها و تاثیر اندک آن‌ها در جنگ سوریه در قطر از یک سال پیش آغاز شد.

برخی منابع نیز گفتند که گروه‌های ۱۲ تا ۲۰ نفره از مخالفان سوری تشکیل شده و پس از بررسی اوضاع آن‌ها توسط سیا و ثابت شدن ارتباط نداشتن آن‌ها با گروه‌ها ی تروریستی به ترکیه سفر کرده و از آنجا به قطر می‌روند.

برخی منابع نیز گفتند گکه قطر طی هفته‌های اخیر از به دست آوردن هر گونه موفقیتی توسط گروه‌های مسلح در جنگ با ارتش سوریه ناامید شده به همین دلیل شروع به آموزش گروه‌های مسلح تندرویی نظیر گروه موسوم به «جبهه اسلامی» نیز کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز