خبرگزاری کار ایران

در آستانه برگزاری تظاهرات ۲۸نوامبر:

نیروهای ارتش و پلس مصر در مناطق مختلف قاهره مستقر شدند

asdasd
کد خبر : ۲۲۸۳۱۸

در آستانه برگزاری تظاهرات بزرگ مخالفان که سلفی‌ها و اخوان المسلمین هوادار «محمد مرسی» رئیس جمهوری برکنار شده دعوت به برگزاری آن کردند نیروهای ارتش مصر در مناطق مختلف قاهره و شهرهای بزرگ مستقر شدند.

در آستانه برگزاری تظاهرات بزرگ ۲۸ نوامبر توسط مخالفان نیروهای ارتش و پلیس مصر در مناطق مختلف قاهره و دیگر شهر‌ها مستقر شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از بوابه الشروق، در آستانه برگزاری تظاهرات بزرگ مخالفان که سلفی‌ها و اخوان المسلمین هوادار «محمد مرسی» رئیس جمهوری برکنار شده دعوت به برگزاری آن کردند نیروهای ارتش مصر در مناطق مختلف قاهره و شهرهای بزرگ مستقر شدند.

صبح امروز میدان‌های «التحریر»، «رابعه عدویه» و همه ورودی‌های قاهره شاهد حضور گسترده نیروهای ارتش و نیروهای پلیس مصر و اقدام برای بستن آن‌ها بود.

نیروهای ارتش مصر همچنین اطراف وزارت کشور، وزارت دفاع و کاخ ریاست جمهوری را برای جلوگیری از رسیدن تظاهرکنندگان به آن‌ها به طور کامل بستند.

در همین حال، ارتش و پلیس مصر گشتی‌های امنیتی و نظامی خود را در همه شهر‌ها و جاده‌ها و بزرگراه‌ها مستقر کردند.

یک منبع امنیتی نیز گفت که نیروهای ارتش و نیروهای پلیس برای برخورد با تظاهرکنندگانی که سلاح حمل می‌کنند حق استفاده از تیر واقعی دارند.

در تحولی دیگر، نیروهای امنیتی مصر طی دو روز گذشته ۱۸۰ نفر از مخالفان کودتای نظامی سوم جولای ۲۰۱۳ و برکناری مرسی را دستگیر کردند.

بنا بر این گزارش، جبهه سلفی بخشی از ائتلاف ملی حمایت از مشروعیت و نپذیرفن کودتا از هواداران خود خواست امروز ۲۸نوامبر بعد از نماز جمعه با شعار «انتفاضه جوان مسلمان» و برای مقابله با از بین بردن هویت اسلامی مصر تظاهرات مسالمت آمیز برگزار کنند.

ائتلاف ملی حمایت از مشروعیت نیز با صدور بیانیه‌ای خواستار مشارکت گسترده در تظاهرات امروز شد.

در این بیانیه آمده است که تظاهراتی به مدت یک هفته برگزار خواهد شد که از امروز شروع می‌شود و تا روز پنج شنبه آینده ادامه پیدا می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز