خبرگزاری کار ایران

معترضان هنگ‌کنگی بار دیگر با پلیس درگیر شدند

asdasd
کد خبر : ۲۲۹۱۸۲

در پی درگیری شدید میان معترضان هنک‌کنگی و نیروهای پلیس ساختمان دولت، اداره ها و فروشگاه بسته شد و ۴۰ معترض نیز بازدشات شدند.

دانشجویان هوادار دموکراسی صبح امروز - دوشنبه - با ماموران پلیس به شدت درگیر شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، دانشجویان معترض در هنگ‌کنگ امروز با نیروهای پلیس به شدت درگیر شدند که در اثر آن ساختمان دولت بسته شد.

درگیری زمانی آغاز شد که کارمندان اداره‌های دولتی در هنگ‌کنگ تلاش کردند تا راه خود را به‌ سمت محل کار خود از میان صد‌ها دانشجوی معترض باز کنند.

در اثر درگیری شدید میان دانشجویان هوادار دموکراسی و ماموران پلیس، ساختمان‌های قضایی و دولتی و مغازه‌های اطراف آن‌ها نیز به اجبار تعطیل شدند.

ماموران پلیس تلاش کردند با استفاده از باتوم و گاز اشک‌آور جمعیت معترض را به‌عقب برانند.

برخی از مجروحان و کسانی که در اثر فشار درگیری میان پلیس و اعتصاب‌کنندگان هنگ‌کنگی به حالت کما رفته بودند، به بیمارستان منتقل شدند.

«لای تانگ کواک» معاون سازمان امنیت هنگ‌کنگ با دفاع از به‌کارگیری زور در برابر معترضان گفت: «نیورهای پلیس باید اقدام‌های جدی انجام دهد، زیرا چاره دیگری ندارند و وظیفه آن‌ها برقراری نظم و قانون است.»

مقام‌های پلیس هنگ‌کنگ اعلام کردند که از شب گذشته تاکنون درگیری‌های شدیدی میان پلیس و ماموران امنیتی رخ داده است و نزدیک به ۴۰ نفر دستگیر شده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز