خبرگزاری کار ایران

اظهار نظر سخنگوی وزارت امور خارجه درباره گزارش سنای آمریکا‎

asdasd
کد خبر : ۲۳۲۴۶۱

جای نگرانی است که رویه‌های غیرقانونی و اقدامات غیرانسانی و نمونه‌های ذکر شده در گزارش همچنان از سوی دستگاه‌های امنیتی امریکا ادامه دارد و تضمینی از سوی دولت امریکا برای جلوگیری از تکرار این فجایع به عمل نیامده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه با توجه به انتشار گزارش سنای امریکا در مورد شکنجه‌های بی‌رحمانه از سوی سازمان اطلاعات مرکزی امریکا اظهار داشت: محتوای این گزارش تکاندهنده گویای خشونت، افراط و پنهان کاری نهادینه شده در سیستم امنیتی امریکا است.

به گزارش ایلنا، مرضیه افخم با اشاره به اینکه اعتراف دیرهنگام سنای امریکا به شکنجه‌های فجیع و غیرانسانی که ماموران سیا نسبت به مظنونین امنیتی مرتکب شده‌اند، نشاندهنده نقض آشکار حقوق بشر به بهانه‌های واهی امنیتی است، اضافه کرد: جای نگرانی است که رویه‌های غیرقانونی و اقدامات غیرانسانی و نمونه‌های ذکر شده در گزارش همچنان از سوی دستگاه‌های امنیتی امریکا ادامه دارد و تضمینی از سوی دولت امریکا برای جلوگیری از تکرار این فجایع به عمل نیامده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: انتظار می‌رود افشای این اقدامات غیرانسانی به ویژه اینکه تعداد قابل توجهی از افرادی که مورد شکنجه واقع شده‌اند، اتباع کشورهای دیگر هستند مقدمه‌ای بر پیگیرد قانونی آمران و مجریان این اقدامات جنایتکارانه در عرصه بین‌المللی شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز