خبرگزاری کار ایران

کره‌شمالی جوان پناهنده آمریکایی را بازداشت نکرد

asdasd
کد خبر : ۲۳۳۰۳۴

پناهنده اهل ایالت تگزاس علت فرار خود را نقض حقوق‌بشر در آمریکا اعلام کرد و گفت که تصمیم دارد تا به ونزوئلا برود.

مقام‌های کره‌شمالی امروز - یکشنبه - اعلام کردند که پناهنده آمریکایی را که به‌صورت غیرقانونی وارد این کشور شده است، زندانی نمی‌کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، مقام‌های پیونگ‌یانگ امروز اعلام کردند که «آرتورو پیر مارتینز» ۲۹ ساله و شهروند آمریکایی را به‌رغم ورود غیرقانونی به این کشور، بازداشت نمی‌کنند.

مارتینز با عبور از رود مرزی چین وارد کره‌شمالی شده است، اما جزئیات زمان و چگونگی ورود وی اعلام نشده است.

وی طی بیانیه‌ای سیاست داخلی و خارجی آمریکا را محکوم کرده است.

پناهنده اهل ایالت تگزاس علت فرار خود را نقض حقوق‌بشر در آمریکا اعلام کرد و گفت که تصمیم دارد به ونزوئلا برود.

کره‌شمالی اخیرا سه شهروند آمریکایی را آزاد کرده است که دو نفر از آن‌ها در سال ۲۰۱۲ به‌عنوان توریست وارد این کشور شدند، اما ماموران امنیتی، آن‌ها را به‌جرم جاسوسی بازداشت کردند.

«کنثبائه» ۴۶ ساله که آمریکایی - کره‌ای است، به اتهام جاسوسی به ۱۵ سال زندان با اعمال شاقه محکوم شد که اخیرا دو سال از محکومیت خود را به‌ اتمام رساند.

«متیو میلر» ۲۴ ساله آمریکایی نیز به اتهام جاسوسی توسط دادگاه عالی کره‌شمالی به شش سال زندان با اعمال شاقه محکوم شده بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز