خبرگزاری کار ایران

ایزدی در گفت‌و‌گو با ایلنا:

کاهش رتبه اعتباری فرانسه فشار بر سوسیالیست‌ها را تشدید می‌کند

asdasd
کد خبر : ۲۳۳۱۰۵

سوسیالیست‌ها در فرانسه به نوعی در معرض انتقادهای بی‌شماری قرار دارند به طوری که در انتخابات منطقه‌ای و پارلمان و شهرداری‌ها نتوانستند خود را نشان بدهند و جایگاهی را به دست بیاورند و باید گفت که کرسی‌هایی را هم از دست دادند، بنابراین نزول رتبه اقتصادی فرانسه در شرایط فعلی به آینده حزب سوسیالیست‌ها ضربه خواهد زد.

یک کارشناس مسائل اقتصاد بین‌الملل درباره کاهش رتبه اقتصادی فرانسه از AA + به AA گفت که باتوجه به این که اصلاحات ساختاری در این کشور به وجود نیامده و هزینه‌های دولتی نمی‌تواند تامین شود، در نتیجه از اعتبار بانک‌های این کشور کاسته شده و موجب کاهش رتبه اقتصادی این کشور شده است.

«پیروز ایزدی» کارشناس مسائل فرانسه و اروپا در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا تاکید کرد: کاهش اعتبار بانک‌های فرانسه به نوعی موجب بیکاری در این کشور شده است و کسر بودجه بیش از چهار درصد نسبت به تولید داخلی و کسری پرداختی این کشور حکایت از کم شدن صادرات فرانسه دارد.

وی با اشاره به فشارهای به وجود آمده روی سوسیالیست‌ها گفت: در این موضوع سوسیالیست‌ها به نوعی تحت‌الشعاع قرار گرفته اند چراکه آنها می‌خواهند مالیات‌ها را بالا ببرند تا مقداری از کسری‌های خود را از این طریق جبران کنند اما با رخ دادن این موضوع، قدرت خرید مردم پائین می‌آید و در نتیجه پدیده بیکاری بیش از پیش خود را نمایان می‌کند.

ایزدی در پایان با تاکید بر این‌که جایگاه حزب سوسیالیست در فرانسه به نوعی متزلزل شده است، گفت: سوسیالیست‌ها در فرانسه به نوعی در معرض انتقادهای بی‌شماری قرار دارند به طوری که در انتخابات منطقه‌ای و پارلمان و شهرداری‌ها نتوانستند خود را نشان بدهند و جایگاهی را به دست بیاورند و باید گفت که کرسی‌هایی را هم از دست دادند، بنابراین نزول رتبه اقتصادی فرانسه در شرایط فعلی به آینده سوسیالیست‌ها ضربه خواهد زد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز