خبرگزاری کار ایران

سفر کری به اروپا برای رایزنی درباره مساله فلسطین

asdasd
کد خبر : ۲۳۳۱۱۸

وزیر خارجه آمریکا امروز این کشور را به مقصد اروپا ترک کرد تا در نخستین توقف خود در قالب مجموعه دیدار درباره وضعیت فلسطین، در شهر رم به صورت جداگانه با «سرگئی لاوروف» همتای روسی خود و «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت‌و‌گو کند.

وزیر خارجه آمریکا در نخستین ساعات امروز - یکشنبه - به اروپا رفت تا در آخرین دیدارهای سازمان‌ ملل متحد در سال جاری میلادی برای بررسی وضعیت فلسطین حضور یابد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «جان کری» وزیر خارجه آمریکا امروز این کشور را به مقصد اروپا ترک کرد تا در نخستین توقف خود در قالب مجموعه دیدار درباره وضعیت فلسطین، در شهر رم به صورت جداگانه با «سرگئی لاوروف» همتای روسی خود و «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت‌و‌گو کند.

مذاکره‌ها درباره موانع اعلام ضرب‌الاجل دو ساله برای پایان دادن به اشغال فلسطین انجام می‌شوند.

مقام‌های آگاه تاکید می‌کنند که گفت‌و‌گو‌ها برای ادامه روند صلح میان فلسطین و اسرائیل به کندی پیش می‌رود و کشورهای اروپایی در انتظار پاسخ واشنگتن درباره پیشنهادهای ارائه‌شده هستند.

مقام‌های اردن ماه گذشته میلادی پیش‌نویس فلسطین را به شورای امنیت سازمان ملل تسلیم کردند تا ماه نوامبر سال ۲۰۱۶ به‌عنوان ضرب‌الاجل پایان اشغال فلسطین اعلام شود.

پیشنهاد فلسطین که توسط مقام‌های اردن به سازمان ملل ارائه شد، توسط مقام‌های واشنگتن که دارای حق وتو هستند، رد شد.

برخی مقام‌های سیاسی اعلام کردند که پیشنهاد فلسطین حتی به مرحله رای‌گیری هم نرسید.

فرانسه نیز اخیرا برای برگزاری کنفرانس‌های بین‌المللی در راستای ادامه صلح در خاورمیانه اعلام آمادگی کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز