خبرگزاری کار ایران

گفت‌وگوی کری و لاوروف درخصوص خاورمیانه و اوکراین

asdasd
کد خبر : ۲۳۳۴۲۹

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در «رم» پایتخت ایتالیا تصریح که یکی از محورهای اصلی گفت‌وگوهایش با همتای آمریکایی خود موضوع بحران خاورمیانه است. این هفدهمین دیدار میان وزرای خارجه روسیه و آمریکا در سال ۲۰۱۴ است.

وزیر خارجه آمریکا، دیروز - یکشنبه - با همتای روس خود درخصوص مسائل سیاسی مورد مناقشه در خاورمیانه و اوکراین در شهر رم گفت‌وگو کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از «اینترفاکس»، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در «رم» پایتخت ایتالیا تصریح کرد که یکی از محورهای اصلی گفت‌وگوهایش با همتای آمریکایی خود «جان کری» موضوع بحران خاورمیانه است. این هفدهمین دیدار میان وزرای خارجه روسیه و آمریکا در سال ۲۰۱۴ است.

لاوروف گفت: «مسئله خاورمیانه نیاز به راه حلی فوری دارد. ما می‌خواهیم تمام تلاش خود را بکنیم تا اوضاع از این وخیم‌تر نشود.»

لاوروف افزود به احتمال با همتای آمریکایی خود درباره کشمکش اوکراین نیز به گفت‌وگو خواهد پرداخت.

مواضع دولت‌های روسیه و آمریکا نسبت به بسیاری از موضوع‌های سیاسی روز متفاوت است. آمریکا در رابطه با کشمکش اوکراین روسیه را متهم می‌کند به اینکه حامی جدایی‌طلبان شرق اوکراین است.

در برابر، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه، غرب را متهم می‌کند به اینکه به طور خزنده بر دامنه نفوذ خود می‌افزاید و به مرزهای روسیه نزدیک می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز