خبرگزاری کار ایران

پارلمان یونان به نامزد ائتلاف حاکم برای انتخاب رئیس‌جمهوری جدید رای نداد

asdasd
کد خبر : ۲۳۴۴۲۸

برای موفقیت در این انتخاب، نیاز به ۲۰۰ رای مثبت بود، اما از ۳۰۰ نماینده پارلمان، تنها ۱۶۰ نفر به استاوروس دیماس رای مثبت دادند.

نخستین دور رای‌گیری در پارلمان یونان برای انتخاب «استاوروس دیماس» کاندیدای دولت به عنوان رئیس‌جمهوری جدید این کشور با شکست رو‌به‌رو شد.

به گزارش ایلنا به نقل از یورونیوز، برای موفقیت در این انتخاب، نیاز به ۲۰۰ رای مثبت بود، اما از ۳۰۰ نماینده پارلمان، تنها ۱۶۰ نفر به استاوروس دیماس رای مثبت دادند.

«آنتونیس ساماراس» نخست‌وزیر یونان که نیاز به جلب آرای بیش از ۲۰ نفر از نمایندگان مستقل پارلمان دارد، گفت: «خوش‌بین هستم که می‌توانیم برای انتخاب رئیس‌جمهوری مدیریت لازم را اعمال کنیم. شرایط برای کشور ما دشوار است و من مطمئنم که نمایندگان می‌دانند یونان نباید در وضعیت خطرناک قرار گیرد.»

«آلکسیس سیپراس» رهبر اپوزیسیون یونان نیز گفت: «طی روزهای اخیر هراس‌افکنی بی‌اعتبار شده و استراتژی ترس‌آفرینی درهم شکسته است. فردا روزی تازه است با خوش بینی بیشتر، زیرا دموکراسی قابل باج‌خواهی و تهدید نیست.»

پارلمان یونان می‌تواند دو دور دیگر نیز در روزهای ۲۳ و ۲۹ دسامبر به نامزد معرفی شده توسط دولت رای دهد. در دور دوم ۲۰۰ رای و در دور سوم ۱۸۰ رای مثبت مورد نیاز است.

بر اساس این گزارش، تعداد ۱۶۰ رای که نامزد ائتلاف حاکم در دور نخست رای‌گیری به دست آورده است، تا ۱۸۰ رای لازم برای سومین دور، در صورتی که کشور بخواهد از انتخابات سراسری مجدد پرهیز کند، بسیار فاصله دارد. با این حال در ائتلاف حاکم هنوز این خوش‌بینی وجود دارد که در ۱۲ روز باقی مانده، تعدادی از نمایندگان مستقل و حزب کوچک‌تر اپوزیسیون نظر خود را تغییر دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز