خبرگزاری کار ایران

توافق افغانستان و پاکستان برای هدف قرار دادن طالبان در مناطق مرزی یکدیگر

asdasd
کد خبر : ۲۳۵۴۸۹

این توافق در اسلام آباد و میان «راحل شریف» فرمانده ارتش این کشور از یک طرف و ژنرال شیر محمد کریمی رئیس ستاد ارتش افغانستان از طرف دیگر صورت گرفته است.

فرماندهان نظامی افغانستان و پاکستان توافق کرده‌اند که با هماهنگی دوجانبه، در صورت لزوم پایگاه‌های طالبان در مناطق مرزی یکدیگر را هدف قرار دهند.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، این توافق در اسلام آباد و میان «راحل شریف» فرمانده ارتش این کشور از یک طرف و ژنرال شیر محمد کریمی رئیس ستاد ارتش افغانستان از طرف دیگر صورت گرفته است.

توافق جدید در حضور ژنرال آمریکایی «جان کمپل» فرمانده کل نیروهای ائتلاف بین‌المللی در افغانستان صورت گرفته است.

ژنرال کمپل، از توافق جدید افغانستان و پاکستان برای مقابله با طالبان استقبال کرده است.

در پی افزایش حملات مسلحانه طالبان در افغانستان و پاکستان، عده‌ای از ناظران از مدت‌ها قبل بر لزوم افزایش هماهنگی بیشتر این دو کشور برای ضربه زدن به پایگاه‌های طالبان در دو طرف مرزهای مشترک تاکید کرده‌ بوند.

دو روز پیش، ژنرال عبدالرازق فرمانده پلیس قندهار در افغانستان گفت به نیروهای تحت فرمان خود دستور داده که شبه‌نظامیان طالبان را در داخل خاک پاکستان هدف قرار دهند.

این نخستین بار بود که یک فرمانده پلیس افعانستان، از نیروهای تحت امر خود می‌خواست که شبه‌نظامیان را داخل خاک پاکستان هدف قرار دهند.

مقام‌های افغان، تاکنون بار‌ها از پناه گرفتن نیروهای طالبان در خاک پاکستان برای حمله به افغانستان انتقاد کرده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز