خبرگزاری کار ایران

ادامه اعتراض‌ها به نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری تونس

کد خبر : ۲۳۵۷۶۵

پیروزی السبسی که در دوران «زین العابدین بن علی» رئیس پارلمان تونس بود، باعثنگرانی تونسی‌ها درباره بازگشت به رژیم سابق شده است.

اعتراض مردم تونس به نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری امروز - چهارشنبه - نیز ادامه یافت.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، اعتراض مردم تونس به نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور که «الباجی قائد السبسی» رهبر حزب «ندا» در آن پیروز شد، امروز در جنوب تونس ادامه یافت.

یک منبع امنیتی تونسی گفت که معترضان در منطقه «سوق الاحد» در استان «قبلی» در جنوب تونس صبح امروز یک مرکز گارد ملی و مقر حزب ندا را به آتش کشیدند.

این منبع امنیتی افزود که ارتش ملی تونس برای کنترل اوضاع و حمایت از دارایی‌های عمومی و خصوصی نیروهای کمکی به منطقه سوق الاحد اعزام کرد.

معترضان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری تونس در شهر «سیدی بوزید» مهد «بهار عربی» نیز شب گذشته تظاهرات کرده و با نیروهای امنیتی درگیر شدند.

پلیس برای متفرق کردن معترضان در شهر سیدی بوزید از گاز اشک‌آور استفاده کرد.

در پی اعلام پیروزی السبسی در انتخابات ریاست‌جمهوری تونس، معترضان در شهرهای «حامه»، «تطاوین»، «بن قردان»، «دوز»، «قابس» و «قبلی» تظاهرات کرده و با نیروهای امنیتی درگیر شدند.

بنا بر این گزارش، پیروزی السبسی که در دوران «زین العابدین بن علی» رئیس پارلمان تونس بود، باعثنگرانی تونسی‌ها درباره بازگشت به رژیم سابق شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز