خبرگزاری کار ایران

یکی از عوامل حمله به مدرسه پیشاور کشته شد

کد خبر : ۲۳۶۲۳۴

نماینده دولت پاکستان این فرمانده طالبان را با نام «صدام» معرفی و اعلام کرده که وی در عملیات حمله به مدرسه‌ای در پیشاور دست داشته است.

یک فرمانده طالبان در منطقه قبیله‌ای «خیبر» پاکستان در پی درگیری با نیروهای ارتش کشته شد.

به گزارش ایلنا به نقل از دویچه‌وله، دولت پاکستان این فرمانده طالبان را به همکاری در حمله تروریستی به مدرسه پیشاور متهم کرده بود که در جریان آن از جمله ۱۳۳ دانش‌آموز کشته شدند.

یکی از مقام‌های عالی‌رتبه دولت پاکستان در یک مصاحبه مطبوعاتی اعلام کرد که یکی از اعضای رهبری طالبان در درگیری با نیروهای ارتش این کشور کشته شده است.

وی در ادامه گفت که این درگیری در منطقه قبیله‌ای خیبر در نزدیکی پیشاور در شمال غرب پاکستان روی داده و شش نفر از همراهان این رهبر طالبان نیز مجروح و دستگیر شده‌اند.

نماینده دولت پاکستان این فرمانده طالبان را با نام «صدام» معرفی و اعلام کرده که وی در عملیات حمله به مدرسه‌ای در پیشاور دست داشته است. در این حمله که در تاریخ ۱۶ دسامبر روی داد، ۱۵۰ نفر کشته شدند که ۱۳۶ نفر آن‌ها دانش‌آموز بودند.

در مصاحبه مطبوعاتی مقام عالی‌رتبه دولت پاکستان در روز جمعه همچنین اعلام شد که فرد کشته شده رهبری سازمان تروریستی «تحریک طالبان پاکستان» را به عهده داشته و در بسیاری از عملیات بمب‌گذاری و حمله به مراکز امنیتی پاکستان دخالت داشته است.

دولت پاکستان در واکنش به حمله تروریستی به مدرسه‌ای در پیشاور اعلام کرد که با شدت بیشتری نسبت به گذشته با تروریست‌ها مبارزه خواهد کرد.

حمله به این مدرسه در پیشاور با ۱۴۹ کشته، شدید‌ترین حمله تروریستی در تاریخ پاکستان بوده است.

گفته می‌شود سازمان تروریستی «تحریک طالبان پاکستان» دبستان پیشاور را به این دلیل برای عملیات تروریستی خود انتخاب کرده بود که بسیاری از فرزندان افسران و فرماندهان نظامی پاکستان در آن درس می‌خوانده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز