خبرگزاری کار ایران

رئیس‌جمهوری افغانستان ۳۰ مقام دولتی هرات را برکنار کرد

asdasd
کد خبر : ۲۳۶۷۰۳

اشرف غنی در پایان سفر خود به هرات با حضور در یک نشست خبری از برکناری ۳۰ کارمند ارشد و رده پایین ادارات دولتی در هرات خبر داد و گفت که بومی‌سازی بخش‌های امنیتی یکی از اولویت‌های کاری وی خواهد بود.

«اشرف غنی احمدزی» رئیس‌جمهوری افغانستان ۳۰ مقام دولتی در هرات را برکنار کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری افغان پیپر، اشرف غنی در پایان سفر خود به هرات با حضور در یک نشست خبری از برکناری ۳۰ کارمند ارشد و رده پایین ادارات دولتی در هرات خبر داد و گفت که بومی‌سازی بخش‌های امنیتی یکی از اولویت‌های کاری وی خواهد بود.

وی افزود که بررسی وضعیت کلی هرات توسط هیات اعزامی از کابل، وی را در راس یک هیات ۵۰ نفری به هرات کشاند تا از نزدیک، در تعیین و جایگزینی افراد در ادارات کلیدی هرات و تامین امنیت توسط افراد جدید تصمیم بگیرد.

غنی همچنین گفت که در سفر کاری به هرات، هشت ساعت تمام با نمایندگان مردم تمام ولسوالی‌های این ولایت دیدار کرده است و بعد از ارزیابی، تصمیم به برکناری روسای ۹ اداره کلیدی در هرات را اتخاذ کرده است.

به گفته وی، روسای ادارات برق، گمرک، نفت گاز، معارف، حمل نقل، معاون اداره امنیت ملی تحقیقات جنایی، دادستانی برکنار شده و تعدادی هم بعد از برکناری به دادستانی معرفی شدند.

همچنین ۱۵ فرماندار ولسوالی‌های هرات، از کار برکنار شده و افراد جدیدی جایگزین شدند زیرا هیچ مقام امنیتی این ولسوالی‌ها بر اساس رقابت آزاد، عهده‌دار سمت خود نشده بود.

غنی تاکید کرد که به زودی با همکاری اعضای شورای ولایتی هرات، از میان پنج نامزد، یکی را به عنوان شهردار هرات انتخاب کرده و در هفته آینده نیز والی جدید هرات معرفی خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز