خبرگزاری کار ایران

افشای اسرار نظامی ائتلاف بین‌المللی ضد داعش توسط خلبان اردنی

asdasd
کد خبر : ۲۳۷۶۰۶

کشورهای عربی عضو ائتلاف ضد داعش شامل اردن با هواپیماهای «اف۱۶»، عربستان و امارات با هواپیماهای «اف ۱۶» پیشرفته و مجهز به بمب‌های هدایت شونده لیزری، کویت با هواپیماهای تامین کننده سوخت، بحرین و مراکش با هواپیماهای «اف ۱۶» پیشرفته و نیز قطر و عمان می شوند.

خلبان اردنی که در سوریه توسط داعش به اسارت گرفته شد اسرار نظامی مهمی از ائتلاف بین الملی ضد داعش فاش کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، درگفت‌و‌گوی مکتوبی که گروه تروریستی داعش به همراه عکس «معاذ الکساسبه» در مجله اینترنتی خود «دابق» منتشر کرد این خلبان اردنی که هفته گذشته پس از سرنگونی هواپیمایش در نزدیکی شهر «الرقه» در شمال سوریه به اسارت داعش درآمد اسرار نظامی مهمی از ائتلاف بین المللی ضد داعش به رهبری آمریکا فاش کرد.

الکساسبه در این گفت‌و‌گو درباره کشورهای عربی عضو ائتلاف ضد داعش گفت که کشورهای اردن با هواپیماهای «اف۱۶»، عربستان و امارات با هواپیماهای «اف ۱۶» پیشرفته و مجهز به بمب‌های هدایت شونده لیزری، کویت با هواپیماهای تامین کننده سوخت، بحرین و مراکش با هواپیماهای «اف ۱۶» پیشرفته و نیز قطر و عمان در حمله به مواضع داعش شرکت دارند.

خلبان اردنی درباره فرودگاه‌های مورد استفاده توسط ائتلاف افزود که جنگنده‌های اردنی از اردن، جنگنده‌های کشور‌های حوزه خلیج فارس از کویت، عربستان و بحرین پرواز می‌کنند و فرودگا‌هایی نیز مانند فرودگاه «الازرق» در اردن و فرودگاه «عرعر» در عربستان و فرودگاه‌های بین‌المللی بغداد و کویت و یک فرودگاه ترکیه در ۱۰۰ کیومتری مرز سوریه برای فرود اضطراری اختصاص دارد.

وی درباره پایگاه‌های مورد استفاده توسط غربی‌ها نیز گفت که جنگنده‌های آمریکایی و فرانسوی از پایگاه هوایی «موفق السلطی» در اردن و نیز از پایگاه‌های ترکیه برای حمله به مواضع داعش استفاده می‌کنند.

الکساسبه در ادامه درباره هماهنگی پروازهای ائتلاف ضد داعش تاکید کرد که آمریکا یک پایگاه در قطر دارد که در آن ماموریت‌ها، مشخص کردن اهداف و توزیع ماموریت‌ها صورت می‌گیرد و ماموریت کشورهای شرکت کننده در حملات هوایی دو روز پیش از عملیات به آن‌ها اعلام می‌شود.

وی افزود که آمریکایی‌ها با استفاده از پهپادهایی که از کشور‌های حوزه خلیج فارس به پرواز در می‌آیند و با استفاده از ماهواره‌ها و جاسوس‌ها اهداف را بررسی و مشخص می‌کنند و به جنگنده‌های شرکت کننده در بمباران نقشه و تصاویر اهداف داده می‌شود.

خلبان اردنی همچنین به حضور ۲۰۰نظامی آمریکایی در پایگاه هوایی موفق السلطی اشاره کرد و گفت که ۱۶ نفر از آن‌ها خلبان و باقی مهندس و تکنسین هستند.

وی در پاسخ به پرسشی درباره اینکه آیا از نیروهای آمریکایی طی بمباران مواضع داعش کسی کشته شده است یا نه گفت که اوایل دسامبر یکی از خلبانان آمریکایی که از پایگاه هوایی موفق السلطی به سمت عراق پرواز کرده بود، در برگشت در هوای مه آلود دچار مشکل شد و هواپیمایش در اردن سقوط کرد و کشته شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز