خبرگزاری کار ایران

پنتاگون:

آمریکا و ناتو به‌ دنبال تقابل با روسیه نیستند

asdasd
کد خبر : ۲۳۸۲۵۵

سخنگوی پنتاگون گفت که واشنگتن و ناتو به دنبال تقابل با روسیه نیستند، اما به دلیل امنیت آمریکا و اروپا حاضر نیستند بر سر مسائل حیاتی بین‌المللی با این کشور سازش کنند.

مقام‌های وزارت دفاع آمریکا تاکید کردند که واشنگتن و ناتو علاقه‌ای به تقابل با روسیه ندارند.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی پنتاگون گفت که واشنگتن و ناتو به دنبال تقابل با روسیه نیستند، اما به دلیل امنیت آمریکا و اروپا حاضر نیستند بر سر مسائل حیاتی بین‌المللی با این کشور سازش کنند.

وی همچنین گفت: «آمریکا در حال بررسی دکترین جدید نظامی روسیه است. نه آمریکا و نه هیچ‌یک از اعضای ناتو برای روسیه تهدید به شمار نمی‌آیند. بیش از دو دهه است که ناتو تلاش کرده تا با روسیه روابط سیاسی خوبی برقرار کند.»

این مقام آمریکایی افزود که اقدام‌های روسیه در قبال بحران اوکراین باعثشد تا آمریکا نسبت به برقراری صلح در اروپا و نیز اهمیت پایبندی به آتش‌بس به دست آمده میان مقام‌های ارتش اوکراین و نمایندگان جدایی‌طلبان هوادار روسیه در شرق این کشور در سپتامبر گذشته در «مینسک» پافشاری کند.

آمریکا و ناتو بار‌ها روسیه را به دخالت در شرق اوکراین و حمایت نظامی از جدایی‌طلبان هوادار روسیه متهم کرده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز