خبرگزاری کار ایران

تظاهرات شهروندان سوئد در اعتراض به موج جدید اسلام‌ستیزی

کد خبر : ۲۳۸۵۲۳

در ۱۰ روز اخیر سه حمله متوالی به مساجد سوئد رخ داده که هم‌زمانی آن با تقویت جریان‌های راست افراطی در این کشور، بسیاری از شهروندان سوئد را نگران کرده است.

هزاران نفر از شهروندان سوئد در اعتراض به موج جدید اسلام‌ستیزی در این کشور تظاهرات کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از یورونیوز، در ۱۰ روز اخیر سه حمله متوالی به مساجد سوئد رخ داده که هم‌زمانی آن با تقویت جریان‌های راست افراطی در این کشور، بسیاری از شهروندان سوئد را نگران کرده است.

«آلیس باه کونک» وزیر فرهنگ و دموکراسی سوئد در جمع تظاهرکنندگان در استکهلم حاضر شد و پس از یک سخنرانی کوتاه به خبرنگاران گفت: «از نمایندگان جامعه مسلمان دعوت کردیم تا در همکاری با یکدیگر راهبردی مناسب بیابیم. متاسفانه تاکنون در این کشور برنامه‌ای دقیق برای توضیح و تشریح فرهنگ و مذهب مسلمانان وجود نداشته است. اما اکنون زمان آن فرا رسیده است.»

تعدادی از شهروندان در اعتراض به حمله روز پنجشنبه در محل مسجد شهر اوپسالا حاضر شده و از جامعه مسلمان سوئد حمایت کردند.

روز کریسمس مسجد شهر «اسکیلستونا» آتش گرفت. تحقیقات درباره علل این حادثه که منجر به زخمی شدن پنج نفر شد، همچنان در جریان است.

چهار روز بعد به مسجد شهر اسلو حمله شد و بخش های از آن به آتش کشیده شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز