خبرگزاری کار ایران

رهبر حزب چپ آلمان:

برلین در امور داخلی یونان دخالت می‌کند

asdasd
کد خبر : ۲۳۹۴۹۴

گمان می‌کنم که اقدام‌های نامناسبی در حال انجام هستند که بر انتخابات یونان تاثیر می‌گذارند. مردم یونان خود باید تصمیم بگیرند، و اگر بخواهند حزب «سیریزا» انتخاب شود، آنگاه باید به این انتخاب احترام گذاشت.

رهبر حزب چپ آلمان امروز - دوشنبه - مقام‌های این کشور را به دخالت در امور داخلی یونان متهم کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از یورونیوز، «برند ریزینگر» رئیس حزب چپ آلمان امروز در پی سخنان «آنگلا مرکل» صدراعظم این کشور درباره انتخابات یونان، وی را به دخالت در امور داخلی این کشور متهم کرد.

ریزینگر گفت: «گمان می‌کنم که اقدام‌های نامناسبی در حال انجام هستند که بر انتخابات یونان تاثیر می‌گذارند. مردم یونان خود باید تصمیم بگیرند، و اگر بخواهند حزب «سیریزا» انتخاب شود، آنگاه باید به این انتخاب احترام گذاشت.»

صدراعظم آلمان اخیرا گفته بود که یونان باید در حوزه یورو باقی بماند.

مرکل گفت: «می‌خواهیم ببینیم که یونان در حوزه یورو باقی می‌ماند. خروج یونان هزینه مالی بسیار سنگینی بر این کشور وارد می‌کند و سال‌ها تلاش برای انجام اصلاحات را از میان می‌برد. به‌همین دلیل است که تمایل داریم تا یونان به‌گونه‌ای انتخابات خود را برگزار کند که در حوزه یورو باقی بماند.»

«الکسیس سیپراس» رهبر حزب سیریزا که با سیاست‌های ریاضت‌ اقتصادی مخالف است، در نظرسنجی‌ها همچنان پیشرو است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز