خبرگزاری کار ایران

سید حسن نصرالله:

گروه‌های تکفیری کشور‌ها و ملت‌های منطقه را تهدید می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۲۴۰۷۵۵

مساله رویارویی با گروه‌های تکفیری مساله دفاع از مناطق یا ملت‌ها یا دولت‌ها نیست بلکه مساله دفاع از اسلام است.

«سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب الله لبنان تاکید کرد گروه‌های تکفیری تهدیدی برای کشور‌ها و ملت‌ها یمنطقه به شمار می‌روند.

به گزارش ایلنا به نقل از المنار، سید حسن نصرالله در سخنرانی خود به مناسبت میلاد پیامبر اکرم(ص) گفت که هر کسی اقدام به کشتار در کشورهای مختلف می‌کند به پیامبر توهین کرده است.

نصرالله افزود که برخی به دنبال راه اندازی جنگ مسلمانان و مسیحیان هستند و ابزار آن‌ها نیز گروه‌های تکفیری هستند.

وی گروه‌های تکفیری را خطری برای کشور‌ها و ملت‌ها یمنطقه دانست.

دبیر کل حزب الله افزود که مساله رویارویی با گروه‌های تکفیری مساله دفاع از مناطق یا ملت‌ها یا دولت‌ها نیست بلکه مساله دفاع از اسلام است.

نصرالله تصریح کرد که گروه‌های تگفیری با اقدامات توهین آمیز خود به پیامبر اکرم(ص)، به انبیا و به اسلام توهین کرده‌اند.

دبیر کل حزب الله در ادامه گفت که گروه‌های تکفیری بزرگ‌ترین تهدید برای اسلام به عنوان دین و پیام و پیامبر(ص) و جایگاه ایشان به شمار می‌روند.

وی تاکید کرد که علما نقش مهمی در ارائه چهره واقعی اسلام برای همه جهان دارند و همه مذاهب اسلامی باید در برابر توهین‌های گروه‌های تکفیری ایستاده، آن‌ها را منزوی و محاصره کرده و از بین ببرند.

نصر الله با اشاره به گفت‌و‌گو میان حزب الله و جریان «المستقبل» نیز گفت که گفت‌و‌گو میان حزب الله و جریان المستقبل با جدیت در جریان است و این گفت‌و‌گو مصلحت بزرگی برای کشور دارد.

وی افزود که گفت‌و‌گو میان حزب الله و المستقبل به نیابت از دیگر نیروهای سیاسی در لبنان نیست بلکه گفت‌و‌گو میان دو گروه است و راه را برای رسیدن به گفت‌و‌گوی ملی است.

دبیر کل حزب الله لبنان تاکید کرد که حزب الله از هر گونه گفت‌و‌گویی میان نیروهای و جریان‌های سیاسی در لبنان حمایت می‌کند

وی همچنین گفت که برخی مصلحتشان در تفاهم نداشتن شیعیان و سنی‌ها و نیز تفاهم نداشتن نیروهای سیاسی است.

وی درباره انتخابات ریاست جمهوری در لبنان نیز گفت که فقط خود لبنانی‌ها می‌توانند مساله ریاست جمهوری را حل کنند و در این زمینه باید بدون دخالت خارجی به تفاهم برسند.

نصرالله تاکید کرد که حزب الله از جمله گروه‌هایی است خواستار تسریع در انتخاب رئیس جمهوری است.

وی در ادامه بیان کرد که لبنانی‌ها نیاز به کمک کسی ندارند و تروریست‌ها و تکفیری‌های را شکست می‌دهند و هر کسی که به لبنان حمله کند یا به لبنانی تعدی کند شکست می خورد.

نصرالله تصریح کرد که ارتش، مقاومت و ملت لبنان تکفیری‌ها را شکست می‌دهند.

وی تاکید کرد که گروه‌های تکفیری و تروریستی ضعیف‌تر از آن هستند که به لبنان حمله کنند.

وی در باره بازداشت «شیخ علی سلمان» دبیر کل جمعیت «الوفاق»، بزرگ‌ترین گروه اپوزیسیون در بحرین، را خطرناک توصیف کرد و ادامه بازداشت وی را نیز بسیار خطرناک دانست.

دبیر کل حزب الله لبنان در ادامه گفت که ملت بحرین حق دارد که پارلمانی منتخب داشته باشد.

وی به مسالمت آمیز بودن انقلاب بحرین نیز اشاره کرد و گفت که ملت بحرین شیوه مسالمت آمیز را در پیش گرفت و به خشونت روی نیاورد و همین مساله نظام حاکم را به چالش کشید.

نصرالله تاکید کرد که رساندن سلاح و مبارزان به بحرین کار دشواری نیست اما اراده علمای بحرین مانع از کشیده شدن انقلاب مسالمت آمیز به خشونت می‌شود.

نصرالله اقدامات نظام حاکم بر بحرین برای تغییر هویت ملت بحرین را به طرح رژیم صهیونیستی در فلسطین و علیه فلسطینی ها تشبیه کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز