خبرگزاری کار ایران

مک‌کین خواستار اعزام نیروی زمینی آمریکا برای جنگ با داعش شد

کد خبر : ۲۴۱۶۱۹

داعش در حال حاضر پیروزی به دست می‌آورد و آمریکا چاره‌ای جز این ندارد که برای مقابله با داعش در سوریه و عراق نیروی زمینی اعزام کند، مناطق پرواز ممنوع ایجاد کند و گروه موسوم به ارتش آزاد را تسلیح کند.

«جان مک کین» سناتور جمهوری خواه از دولت آمریکا خواست برای جنگ با داعش در عراق و سوریه نیروی زمینی اعزام کند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، مک کین گفت که بی‌توجهی «باراک اوباما» رئیس جمهوی آمریکا به مشورت مشاوران درباره ابقای نیروهای آمریکایی در عراق و نیز تسلیح نکردن گروه موسوم به «ارتش آزاد» در سوریه و دیگر تصمیم‌ها باعثشد داعش برای خود پایگاه ایجاد کند.

وی افزود که آمریکا هیچ گونه استراتژی برای رویارویی با داعش یا استراتژی برای تضعیف آن و از بین بردنش ندارد.

مک کین تاکید کرد که آمریکا حتی نتوانسته است به رغم بمباران هوایی چند ماهه، داعش را از شهر کوچک «عین العرب»(کوبانی) بیرون کند.

وی در ادامه گفت که داعش در حال حاضر پیروزی به دست می‌آورد و آمریکا چاره‌ای جز این ندارد که برای مقابله با داعش در سوریه و عراق نیروی زمینی اعزام کند، مناطق پرواز ممنوع ایجاد کند و گروه موسوم به ارتش آزاد را تسلیح کند.

مک کین همچنین گفت که «ابوبکر البغدادی» رهبر داعش زمانی که از زندانی در عراق آزاد شد گفت که شما را در نیویورک می‌بینیم و مزاح نمی‌کرد.

در همین حال، دولت اوباما تا کنون با اعزام نیروی زمینی به عرق و سوریه برای مقابله با داعش مخالفت کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز