خبرگزاری کار ایران

ساداتیان در گفت‌وگو با ایلنا:

صهیونیسم صحنه‌گردان حرمت‌شکنی‌های اخیر در اروپا است

asdasd
کد خبر : ۲۴۲۸۷۰

کی از تحلیل‌هایی که می‌توان در مور این واقعه و حملات تروریستی اخیر در فرانسه ارائه داد، ارتباط این وقایع با به رسمیت شناختن استقلال فلسطین توسط چند کشور اروپایی از جمله فرانسه است. حمله‌های تروریستی فرانسه را می‌توان انتقام صهیونیست‌ها از فرانسه به دلیل به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین دانست.

«سید جلال ساداتیان» سفیر اسبق ایران در لندن و کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا به بررسی هتک حرمت نسبت به پیامبر(ص) در آخرین شماره نشریه «شارلی ابدو» و سابقه حرمت‌شکنی در کشورهای اروپایی پرداخت.

ساداتیان درباره سابقه حرمت‌شکنی نسبت به مقدسات مسلمانان به خبرنگار ایلنا گفت: این‌گونه هتک حرمت‌ها نسبت به مقدسات و پیامبر اسلام(ص) امری قدیمی در کشورهای اروپایی است. در واقع در سال‌های پس از انقلاب اسلامی ایران شاهد انجام اینگونه حرمت شکنی‌ها در کشورهای اروپایی مانند انگلستان، آلمان و کشورهای اسکاندیناوی بودیم. صهیونیست‌ها صحنه‌‌گردان این حرمت شکنی‌ها هستند که به دلیل نزدیکی نتانیاهو به وزیر خارجه فرانسه، این‌گونه اعمال در این کشور میدان بیشتری پیدا کرده است.

وی افزود: انتشار این نشریه در تیراژ چند میلیونی که در ظاهر برای تلافی حمله تروریستی هفته گذشته صورت گرفت، در اصل از همین نفوذ صهیونیسم سرچشمه می‌گیرد. این‌گونه اعمال توسط جریان صهیونیسم و برای تفرقه در جهان اسلام و دامن زدن بر خصومت میان گروه‌های مختلف صورت می‌گیرد که امر جدیدی نیست.

سفیر اسبق ایران در لندن، تاکید کرد: برخی از مسلمانان احساساتی هستند و با توجه به احساسات و اعتقادات خود امکان دارد واکنشی به این امر نشان بدهند. این واکنش‌ها می‌تواند مشکلاتی برای جامعه مسلمانان فرانسه ایجاد کند.

وی اضافه کرد: یکی از تحلیل‌هایی که می‌توان در مور این واقعه و حملات تروریستی اخیر در فرانسه ارائه داد، ارتباط این وقایع با به رسمیت شناختن استقلال فلسطین توسط چند کشور اروپایی از جمله فرانسه است. حمله‌های تروریستی فرانسه را می‌توان انتقام صهیونیست‌ها از فرانسه به دلیل به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین دانست. این امر را می توان به عنوان یکی از تحلیل‌ها مورد توجه قرار داد.

ساداتیان در پایان با اشاره به مفهوم آزدی بیان که در پوشش آن، مقدسات مسلمانان مورد توهین قرار می‌گیرد، بیان کرد: در هیچ یک از کشورها، همه مردم یک نظر ندارند و یک حرف نمی‌زنند. این امر در مورد تمام کشورها مصداق دارد. استراتژی کلان کشورها یکپارچه است اما سیاستمداران و مردم نظرهای متفاوتی دارند و آن را ابراز می‌کنند. این اصل آزادی بیان است که فرانسه به عنوان افتخار خود از آن یاد می‌کند. اما در همین کشور فرانسه، مشاهده می‌کنیم که در برخورد با برخی مسائل مانند انکار هولوکاست و صهیونیسم، آزادی بیان فراموش می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز