خبرگزاری کار ایران

شیخ‌الاسلام در گفت‌وگو با ایلنا:

حرمت‌شکنی‌های غرب با هدف جلوگیری از رشد اسلام در اروپا و آمریکا صورت می‌گیرد

asdasd
کد خبر : ۲۴۲۸۷۲

فحاشی و توهین به اسلام و دیگر ادیان ارتباطی به آزادی بیان ندارد و به اخلاق و بی‌اخلاقی مربوط می شود. در واقع کشورهای غربی برای جلوگیری از گسترش اسلام از هر روش غیر معقولی و غیراخلاقی استفاده می‌کنند.

«حسین شیخ‌الاسلام» کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با ایلنا با بررسی بحثاسلام‌ستیزی در غرب پرداخت.

این کارشناس مسائل بین‌الملل درباره رویکرد غرب نسبت به اسلام سیاسی گفت: بحثاسلام‌ستیزی از سالیان قبل وجود داشت. جریان اخیر با سلمان رشدی آغاز شد و امروز به هتک حرمت پیامبر در نشریه فرانسوی و انتشار آن در تیراژ پنج میلیونی و به شش زبان زنده دنیا رسیده است. این هتاکی‌ها و حرمت شکنی‌ها روش غرب برای جلوگیری از رشد اسلام در اروپا و آمریکا، به خصوص بعد از انقلاب اسلامی است.

وی تاکید کرد: دین در غرب به دلیل اشتباه‌های کلیسا و روحانیون مسیحی در قرون گذشته و سوء استفاده ماتریالیست‌ها از این اشتباه‌ها، سرکوب شده و دین و سیاست از یکدیگر جدا شد. اکنون جهان غرب به این نتیجه رسیده است که دین و اخلاق باید در جامعه وجود داشته باشد اما به این صورت که دین در جنبه فردی و خصوصی افراد باشد، نه در سیاست. انقلاب اسلامی و تفکر امام خمینی(ره) تفکری در مقابل این امر را ارائه داد که دین و اخلاق در تمام شئون جامعه وجود داشته باشد.

شیخ‌الاسلام بیان کرد: تهاجم به اسلام توسط غرب برای این شروع شد که اسلام شیعی با توجه به اصل اجتهاد که در خود جای داده است، برای تمام مسائل پاسخی برای ارائه دارد. بنابراین هجمه به اسلام، برای خنثی کردن رسیدن این موج به غرب صورت می‌گیرد. روشی که غرب در برخورد با این موج و برای خنثی کردن آن در پیش گرفته است، روش هتاکی، بی‌ادبی و فحاشی است و به دنبال آن هستند تا پیروزی را به هر قیمت به دست بیاورند. در واقع کشورهای غربی برای جلوگیری از گسترش اسلام از هر روش غیر معقولی و غیراخلاقی استفاده می‌کنند.

وی افزود: تروریسم محصول همین کشورها است و اکنون برای پیشبرد اهداف خود از این محصول استفاده می‌کنند. یکی از تحلیل‌ها این است که این وقایع برای جلوگیری از مهاجرت معکوس از سرزمین‌های اشغالی صورت می‌گیرد. رژیم صهیونیستی در حال نابودی است و این وقایع می تواند برای جلوگیری از کوچ معکوس ساکنان سرزمین‌های اشغالی صورت گرفته باشد.

شیخ‌الاسلام در پایان با اشاره به توهین به اسلام در پوشش آزادی بیان گفت: بحثآزادی بیان مطرح نیست. این آزادی بیان که مطرح می‌شود و در پوشش آن به اسلام و پیامبر توهین می‌شود، آزادی فحاشی و تحقیر است. آزادی بیان زمانی است که برای مثال تبلیغ کنند که مردم مسلمان نشوند یا به صورت علمی ثابت کنند که فلسفه اسلام نادرست است. این امر بسیار متفاوت از فحاشی و توهین کردن به اسلام است. فحاشی و توهین به اسلام و دیگر ادیان ارتباطی به آزادی بیان ندارد و به اخلاق و بی‌اخلاقی مربوط می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز