خبرگزاری کار ایران

ظریف قبل از ترک ژنو:

راه رسیدن به راه‌حل، هموار و قابل دستیابی است

asdasd
کد خبر : ۲۴۳۳۳۱

ذاکره و فشار با یکدیگر قابل جمع نیست، بلکه اگر کشورهای غربی به دنبال مذاکره با جمهوری اسلامی ایران هستند، باید تصمیم سیاسی بگیرند گرچه ممکن است برای بعضی ها سخت باشد که راه فشار را کنار بگذارند.

وزیر خارجه کشورمان با بیان اینکه مذاکره و فشار با یکدیگر قابل جمع نیست، گفت: راه برای رسیدن به یک راه حل، کاملا هموار و قابل دستیابی است.

به گزارش ایلنا، محمدجواد ظریف قبل از ترک ژنو گفت: اعتقاد جدی دارم که راه برای رسیدن به یک راه حل، کاملا هموار و قابل دستیابی است.

وی در گفتگو با خبرنگار واحد مرکزی خبر در ژنو با اشاره به اینکه در بسیاری موارد موضوعات روشن است و ما احساس می کنیم که صرفا نیاز به تصمیم سیاسی دارد افزود: کشورهای غربی و۱ + ۵ باید به این برداشت جدی برسند که موضوع هسته ای ایران فقط از مسیر مذاکره قابل حل است.

ظریف همچنین با تاکید بر اینکه کشورهای غربی روش فشار را امتحان کردند و پاسخ نداد تصریح کرد: مذاکره و فشار با یکدیگر قابل جمع نیست، بلکه اگر کشورهای غربی به دنبال مذاکره با جمهوری اسلامی ایران هستند، باید تصمیم سیاسی بگیرند گرچه ممکن است برای بعضی ها سخت باشد که راه فشار را کنار بگذارند.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه بحثهای چند روز گذشته جدی، دقیق و صریح برای رسیدن به نکاتی بود که هنوز حل نشده است، افزود: هم اکنون گفتگوها در سطح معاونین وزرا ادامه دارد و امروز هم گفتگوهای دوجانبه با امریکا و کشورهای دیگر در سطح معاونین برگزار شد.

ظریف افزود: فردا هم جلسه محتوایی ایران و۱ + ۵ از صبح آغاز خواهد شد.

وزیر امور خارجه کشورمان در پایان گفت: ما کار را با جدیت دنبال می کنیم و معتقدیم که راه حل در دسترس است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز