خبرگزاری کار ایران

پادشاه عربستان درگذشت

asdasd
کد خبر : ۲۴۵۰۱۵

شاهزاده «سلمان بن عبدالعزیز آل سعود» ولیعهد عربستان در پی درگذشت ملک عبدالله بن عبدالعزیز آل سعود، پادشاه این کشور شد.

«ملک عبدالله بن عبدالعزیز آل سعود» پادشاه عربستان سعودی درگذشت.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، تلویزیون رسمی عربستان صبح امروز - جمعه - اعلام کرد که ملک عبدالله بن عبدالعزیز آل سعود پادشاه این کشور درگذشت.

این تلویزیون اعلام کرد که شاهزاده «سلمان بن عبدالعزیز آل سعود» ولیعهد عربستان در پی درگذشت ملک عبدالله، پادشاه این کشور شد.

در همین حال، ملک سلمان، شاهزاده «مقرن بن عبدالعزیز آل سعود» را به عنوان ولیعهد انتخاب کرده و خواستار بیعت با وی شد.

در بیانیه دیوان پادشاهی عربستان که توسط تلویزیون رسمی این کشور منتشر شد، آمده است که ملک عبدالله بن عبدالعزیز ساعت یک صبح امروز به وقت عربستان درگذشت.

در این بیانیه آمده است که مراسم تشییع جنازه و نماز بر جنازه ملک عبدالله بن عبدالعزیز امروز جمعه پس از نماز عصر در مسجد «الامام ترکی بن عبدالله» برگزار می‌شود.

در ادامه این بیانیه آمده است که خاندان حاکم بر عربستان با شاهزاده سلمان بن عبدالعزیز آل سعود به عنوان پادشاه عربستان و شاهزاده مقرن بن عبدالعزیز آل سعود به عنوان ولیعهد بیعت کردند.

در بیانیه دیوان پادشاهی عربستان همچنین آمده است که بیعت شهروندان عربستانی با ملک سلمان و شاهزاده مقرن ولیعهد وی امروز جمعه پس از نماز عشاء در کاخ «الحکم» در ریاض آغاز می‌شود.

در همین حال، اردن در پی درگذشت پادشاه عربستان ۴۰ روز عزای عمومی اعلام کرد.

«عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر نیز سفر خود به سوئیس را نیمه کار گذاشت و برای شرکت در تشییع جنازه ملک عبدالله به عربستان می‌رود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز