خبرگزاری کار ایران

واشنگتن‌پست گزارش داد:

سیا و موساد عاملان ترور «عماد مغنیه» بوده‌اند

asdasd
کد خبر : ۲۴۷۵۱۴

این بمب توسط آمریکا ساخته شده بود و بار‌ها در مناطق امن این کشور در «کارولینای شمالی» مورد آزمایش قرار گرفته بود تا از نتیجه انفجار اطمینان حاصل شود.

روزنامه واشنگتن‌پست از مشارکت آمریکا و اسرائیل در ترور «عماد مغنیه» فرمانده ارشد حزب‌الله خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از واشنگتن‌پست، این روزنامه آمریکایی نوشت که آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا(سیا) و سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی(موساد) در ترور عماد مغنیه دست داشته‌اند.

در این گزارش آمده است: «مغنیه در ۱۲ فوریه سال ۲۰۰۸ میلادی در یکی از خیابان‌های دمشق پس از صرف شام در حال پیاده‌روی بود، در حالی که تیم سازمان جاسوسی آمریکا حرکات وی را بررسی می‌کرد. با نزدیک شدن مغنیه به یک خودروی شاسی‌بلند، بمبی که در یکی از لاستیک‌ زاپاس خودرو جاسازی شده بود، ‌منفجر شد که در اثر پرتاب ترکش‌های آن مغنیه‌‌ همان لحظه به شهادت رسید.»

یکی از مسئولان سابق سازمان جاسوسی آمریکا گفت که بمب توسط یکی از اعضای موساد که با تیم مستقر در دمشق مرتبط بود، منفجر شد.

وی افزود که مقام‌های واشنگتن می‌توانستند با ترور مغنیه مخالفت کنند و مانع آن شوند اما این کار را نکردند.

این مقام سیا افزود که این بمب توسط آمریکا ساخته شده بود و بار‌ها در مناطق امن این کشور در «کارولینای شمالی» مورد آزمایش قرار گرفته بود تا از نتیجه انفجار اطمینان حاصل شود.

وی تصریح کرد که برای اطمینان از نتیجه امر، ۲۵ بار بمب را امتحان کردیم.

مغنیه در کشوری ترور شد که با آمریکا در جنگ نبود.

«مری الن او‌کنل» استاد حقوق بین‌الملل در دانشگاه «نو‌تر دام» گفت که روش ترور مغنیه حتی با قوانین داخلی گروه‌های مافیایی منافات دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز