خبرگزاری کار ایران

ظریف در پاسخ به ایلنا:

رابطه ایران و آفریقا همسو با منافع هر دو طرف است

asdasd
کد خبر : ۲۴۸۵۶۹

یکی از مبانی اقتصاد مقاومتی، تقویت روابط اقتصادی با کشورهای خارجی در حوزه صادرات خدمات فنی - مهندسی، صادرات غیرنقتی و حوزه‌هایی از این قبیل است که وزارت خارجه به عنوان وظیفه خود در این حوزه، این بحثرا دنبال می‌کند.

«محمد جوادظریف» وزیر خارجه کشورمان که در کامپالا به سر می‌برد، در پاسخ به خبرنگار ایلنا روابط ایران و اوگاندا را روابطی راهبردی دانست که در راستای منافع مشترک دو کشور است.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایلنا به آفریقا، ظریف در پاسخ به ایلنا با اشاره به تاثیر تحکیم روابط تجاری با کشورهای آفریقایی بر کاهش پیامدهای تحریم‌ها علیه ایران گفت که یکی از مبانی اقتصاد مقاومتی، تقویت روابط اقتصادی با کشورهای خارجی در حوزه صادرات خدمات فنی - مهندسی، صادرات غیرنقتی و حوزه‌هایی از این قبیل است که وزارت خارجه به عنوان وظیفه خود در این حوزه، این بحثرا دنبال می‌کند.

ظریف تاکید کرد که روابط ما با آفریقا در حوزه‌ اقتصادی دارای جنبه‌های مختلف است و این روابط پیش از مشکلات اقتصادی آغاز شده است.

وزیر خارجه تاکید کرد که ما روابط با آفریقا در تمامی حوزه‌ها را رابطه‌ای راهبردی می‌دانیم.

وی ادامه داد که ایران با آفریقا دارای ارتباطات گسترده است که این روابط هم به نفع کارآفرینان ایرانی بوده و هم به توسعه آفریقا کمک می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز