خبرگزاری کار ایران

یکی از چهره‌های برجسته انقلاب مصر و ۲۲۸ نفر دیگر به زندان ابد محکوم شدند

کد خبر : ۲۴۹۱۹۱

دادستانی کل مصر احمد دومه را به تجمع، تحریک به خشونت، تعدی به نیروهای امنیتی و دارایی‌های عمومی و آتش زدن مجتمع علمی و نیز در اختیار داشتن سلاح سرد و بمب های آتش زا متهم کرده بود.

«احمد دومه» یکی از چهره‌های برجسته انقلاب مصر در سال ۲۰۱۱ و ۲۲۸ نفر دیگر به زندان ابد محکوم شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، منابع قضایی مصری گفتند که دادگاه جنایی مصر احمد دومه فعال لیبرال و از چهره‌های برجسته انقلاب مصر در ژانویه ۲۰۱۱ که منجر به سرنگونی «حسنی مبارک» رئیس جمهوری اسبق مصر شد، را به اتهام آشوب در نزدیکی ساختمان دولت در مرکز قاهره در دسامبر ۲۰۱۱ به زندان ابد محکوم کرد.

این منابع افزودند که ۲۲۸ نفر دیگر نیز به همین اتهام به زندان ابد محکوم شدند.

منابع قضایی مصری تاکید کردند که این افراد متهم آشوب و تظاهرات علیه شورای نظامی حاکم بر مصر در آن زمان در برابر ساختمان دولت در دسامبر سال ۲۰۱۱ هستند و در اصل ۲۶۸ نفر هستند.

پیش از این دادستانی کل مصر دومه را به تجمع، تحریک به خشونت، تعدی به نیروهای امنیتی و دارایی‌های عمومی و آتش زدن مجتمع علمی و نیز در اختیار داشتن سلاح سرد و بمب های آتش زا متهم کرده بود.

این منابع تصریح کردند که ۲۲۹ نفر از متهمان آشوب و تظاهرات علیه حاکمیت شورای نظامی به زندان ابد و ۳۹ نفر نیز به ۱۰ سال زندان محکوم شدند.

در همین حال، آمریکا از صدور حکم زندان ابد برای مخالفان دولت مصر به شدت انتقاد کرد و آن را متناقض با ساده تردین اصول دموکراسی دانست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز