خبرگزاری کار ایران

اردن رهبر معنوی گروه القاعده را آزاد کرد

asdasd
کد خبر : ۲۴۹۴۴۲

البرقاوی یکی از برجسته‌ترین رهبران جریان سلفی و مسئول شرعی سابق گروه القاعده در افغانستان است که طی ۲۰ سال اخیر ۱۶ سال را در زندان سپری کرد.

یک منبع امنیتی اردنی اعلام کرد که امان رهبر معنوی گروه تروریستی القاعده را از زندان آزاد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، این منبع امنیتی گفت که دولت اردن بعد از ظهر روز گذشته - پنجشنبه - «عصام البرقاوی» معروف به «شیخ ابو محمد المقدسی» رهبر معنوی القاعده را زندان آزاد کرد.

«موسی العبد اللات» وکیل مدافع البرقاوی نیز گفت که به دلیل نبود ادله کافی برای محکومیت البرقاوی، وی پس از ۱۰۰ روز زندان آزاد شد.

اللات افزود که البرقاوی ماه اکتبر گذشته به اتهام استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای حمایت از گروه‌های تروریستی بازداشت شده بود.

رهبر معنوی القاعده دو روز پس از آن آزاد می شود که داعش ویدیوی سوزاندن «معاذ الکساسبه» خلبان اردنی به طور زنده زنده را منتشر کرد.

البرقاوی یکی از برجسته‌ترین رهبران جریان سلفی جهادی و مسئول شرعی سابق القاعده در افغانستان است که طی ۲۰ سال اخیر ۱۶ سال را در زندان سپری کرده است. وی در جریان درگیری گروه‌های تررویستی جبهه النصره و داعش از جبهه النصره حمایت کرد و اخیر بیانیه‌ای را امضا کرد که ائتلاف بین المللی ضد داعش را «صلیبی» توصیف کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز