خبرگزاری کار ایران

ایرانی در گفت‌وگو با ایلنا:

جریان تکفیری، پیاده نظام رژیم صهیونیستی است

asdasd
کد خبر : ۲۵۱۴۸۶

اسرائیل دست به عملیات نظامی علیه محور مقاومت نمی‌زند و به طور معول، حملات خود را از طریق توپخانه و شلیک موشک‌ انجام می‌دهد. اما جریان تکفیر پیاده نظام اسرائیل هستند و اقدامی که اسرائیل باید از طریق عملیات زمینی علیه جریان مقاومت انجام دهد، این گروه‌ها بر عهده گرفته‌اند و انجام می‌دهند.

حدود چهار سال است که غرب آسیا تبدیل به جولانگاه تروریست‌های تکفیری شده و جنگ میان محور مقاومت و این طیف از جریان افراط‌‌گرا، حاشیه امنی برای رژیم صهیونیستی ایجاد کرده است. پس از آغاز جنگ سوریه، کشور‌ها و گروه‌هایی که در حال مبارزه با اسرائیل بودند، وارد جبهه دیگری نیز شدند. پس از آغاز این جنگ، جبهه مبارزه با تکفیر، تبدیل به معضل اصلی محور مقاومت شده است.
در مورد این موضوع با «محمد ایرانی» سفیر سابق ایران در اردن و لبنان به گفت‌وگو پرداختیم.

ایرانی در مورد استفاده رژیم صهیونیستی از جریان تکفیر گفت: متاسفانه وضعیت منطقه به سمت و سویی رفت که شرایط را برای بهره‌‌‌برداری اسرائیل به طور کامل فراهم کرد. کشورهای اسلامی، عربی و محور مقاومت هر کدام مشغول به مشکلات خود شده‌اند و ظرفیت خود را معطوف به مبارزه با گروه‌های تکفیری کرده‌اند. اگر تمام این ظرفیت‌ها یک کاسه و متحد در اختیار جبهه ضد اسرائیل قرار می‌گرفت، به طور قطع رژیم صهیونیستی تاب تحمل این فشار را نداشت. کشورهای استبدادی تنها در سایه اتحاد کشورهای اسلامی شکست می‌خورند و در صورت تفرقه، بیشترین بهره را جبهه مخالف می‌برد.

وی تاکید کرد: درسایه اختلافات و شرایط کنونی خاورمیانه، وضعیت برای بهره‌برداری جبهه مخالف فراهم شده است و اسرائیل از این وضعیت راضی است. شرایط فرسایشی جنگ با گروه‌های تکفیری موجب تضعیف ارتش کشورهای پیرامونی رژیم صهیونیستی مانند سوریه، عراق، جبهه مقاومت و حزب‌الله می‌شود که خساراتی به دنبال دارد.

سفیر سابق تهران در بیروت درباره راهبرد رژیم صهیونیستی در خاورمیانه گفت: همیشه در راهبرد رژیم صهیونیستی در خصوص برخورد با کشورهای همسایه، ضربه وارد کردن و تضعیف این کشور‌ها وجود داشته است. این مساله در جبهه مقاوت تجلی پیدا کرده است. در سال‌های گذشته کشورهای عربی در خط مبارزه با اسرائیل حضور داشتند، اما امروز بقیه کشورهای عربی تسلیم شده و امروز محور مقاومت در برابر اسرائیل قرار دارد. زمانی که اسرائیل شرایط را مناسب ببیند، ضربه خود به محور مقاومت را وارد خواهد کرد.

ایرانی افزود: جریان تکفیر و رژیم صهیونیستی در مساله ضربه زدن به محور مقاومت به یک نقطه اشتراک رسیده‌اند. منافع جریان تکفیر و صهیونیسم در این نقطه تلاقی با یکدیگر گره خورده است. بنابراین اولین برداشتی که می‌توان از این مساله کرد این است که اسرائیل دست به عملیات نظامی علیه محور مقاومت نمی‌زند و به طور معمول، حملات خود را از طریق توپخانه و شلیک موشک‌ انجام می‌دهد. اما جریان تکفیر پیاده نظام اسرائیل است و اقدامی که اسرائیل باید از طریق عملیات زمینی علیه جریان مقاومت انجام دهد، این گروه‌ها بر عهده گرفته‌اند و انجام می‌دهند.

سفیر سابق ایران در اردن در پایان یاد‌آور شد: چه از لحاظ نظری و چه از لحاظ عملی جریان تکفیر در راستای اهداف صهیونیست‌ها حرکت می‌کند. ما امروز درمیدان عملیاتی نیز شاهد آن هستیم که سوریه و حزب‌الله در دو جبهه می‌جنگند. این هماهنگی کاملا مشخص است. جریان تکفیر و صهیونیسم به یک نقطه اشتراک رسیده‌اند و آن، نابودی محور مقاومت است. در این جریان، تکفیری‌ها نقش پیاده نطام اسرائیل را بازی می‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز