خبرگزاری کار ایران

‌بان کی مون:

یمن در برابر چشم همگان در حال فروپاشی است

asdasd
کد خبر : ۲۵۱۷۰۶

حمله‌های مرگبار گروه القاعده در یمن افزایش یافته است، نزدیک به ۶۱ درصد از جمعیت یمن(۱۶ میلیون نفر) نیازمند کمک‌های انسانی هستند و گرایش به جدایی در جنوب یمن نیز بیشتر شده است.

«بان کی مون» دبیر کل سازمان ملل گفت که یمن در برابر چشم همگان در حال از هم پاشیدن است.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، دبیر کل سازمان ملل در نشست شورای امنیت گفت که در سفرش به عربستان و امارات، یمن موضع اصلی رایزنی‌های وی بود و درباره بحران یمن با رهبران این دو کشور گفت‌وگو کرد.

بان در این جلسه که برای بررسی اوضاع یمن برگزار شد، تاکید کرد که یمن با چالش‌های زیادی رو به‌رو بوده و در برابر چشم همگان در حالی فروپاشی است و نباید همه تماشاگر بمانند.

وی خواستار آزادی عمل «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری و «خالد بحاح» نخست وزیر یمن که از سمت خود استعفا داده‌اند، شد.

دبیر کل سازمان ملل افزود که حمله‌های مرگ‌بار گروه القاعده در یمن افزایش یافته است و گرایش به جدایی در جنوب یمن نیز بیشتر شده است.

بان کی مون تاکید کرد که نزدیک به ۶۱ درصد از جمعیت یمن(۱۶ میلیون نفر) نیازمند کمک‌های انسانی هستند.

وی در ادامه گفت که این تحولات، امنیت و صلح منطقه‌ای و جهانی را تهدید می‌کند و باید همه کمک کنند که یمن از لبه پرتگاه بازگردد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز