خبرگزاری کار ایران

شیخ الاسلام در گفت‌وگو با ایلنا:

سرنگونی دیکتاتوری بحرین، خطری برای منافع غرب در خلیج‌فارس است

asdasd
کد خبر : ۲۵۱۷۸۸

از آنجا که نظام‌های پادشاهی منطقه از برقراری دموکراسی وحشت دارند، به مبارزه با انقلاب بحرین پرداختند تا الگویی برای مردم این کشور‌ها نشود.

انقلاب مردم بحرین در حالی وارد پنجمین سال خود می‌شود که خواسته‌های مشروع و معقول مردم این جزیره برآورده نشده است. به مناسبت چهارمین سالروز انقلاب مردم بحرین، گفت‌وگوی کوتاهی با «حسین شیخ‌الاسلام» کار‌شناس و تحلیل‌گر مسائل خاورمیانه داشتیم.

شیخ الاسلام در مورد بنیان انقلاب مردم بحرین گفت: مشخصه اصلی انقلاب بحرین، دموکراسی‌خواهی بود. مردم این کشور درخواست‌های معقولی داشته و همواره آن را به صورت مسالمت‌آمیز بیان می‌کنند. از آنجا که این کشور در منطقه‌ای واقع شده است که نظام‌های پادشاهی حکومت می‌کنند، انقلاب مردم مورد مطلوبی برای دیکتاتورهای منطقه نبود. بنابراین شاهد ورود نظامیان خارجی تحت عنوان نیروهای موسوم به «سپر جزیره» برای سرکوب و فرونشاندن شعله‌های انقلاب بودیم.

وی تاکید کرد: به دلیل این‌که نظام‌های پادشاهی منطقه از برقراری دموکراسی وحشت دارند، به مبارزه با انقلاب بحرین پرداختند تا الگویی برای مردم این کشور‌ها نشود.

این کار‌شناس مسائل خاورمیانه در مورد برخورد تبعیض‌آمیز کشورهای غربی نسبت به برقراری دموکراسی در بحرین یاد‌آور شد: کشورهای غربی به اصطلاح مدافع دموکراسی و حقوق بشر از یک طرف به تبلیغ در مورد دموکراسی و آزادی بیان می‌پردازند و از طرف دیگر در قبال سرکوب انقلابیون بحرین که خواسته‌های نامعقولی نداشتند، سکوت اختیار می‌کنند. مردم این کشور درخواست برکناری «خلیفه بن سلمان آل خلیفه» نخست‌وزیر را داشتند که بیش از ۴۰ سال در این مسند حضور داشته است. این خواسته نامعقولی نیست اما دیدیم که چگونه انقلابیون سرکوب شدند. هرچه این روند ادامه پیدا کند، آبروی این نظام و حامیانش بیشتر می‌ریزد.

وی در پایان در مورد منافع کشورهای غربی در باقی ماندن حکومت دیکتاتوری بحرین در صدر قدرت، اضافه کرد: تمام نظام‌های دموکراتیک، تصمیم‌های خود را بر اساس منافع ملت خود اتخاذ می‌کنند. وجود نیروهای مسلح خارجی، منافع ملت‌ها را خدشه‌‌دار می‌کند. بحرین محل استقرار ناوگان پنجم نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا است و انگلستان نیز پس از عقد قرارداد نظامی، در حال ساخت پایگاه در این کشور است. در صورت پیروزی انقلاب بحرین، امتیازهای این کشور‌ها از بین می‌رود. بنابراین باید یک رژیم دیکتاتور بر سر کار باشد تا کشورهای غربی امتیازهای خود را حفظ کرده و همچنان در خلیج‌فارس حضور داشته باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز