خبرگزاری کار ایران

سید حسن نصرالله:

هدف داعش بیت المقدس نیست، مکه و مدینه است

asdasd
کد خبر : ۲۵۲۷۷۰

جنایت‌های داعش امری وحشتناک است و هدف این گروه تروریستی فلسطین و بیت المقدس نیست بلکه هدفش مکه و مدینه است. تمام کارهایی که داعش تا کنون کرده صد درصد در خدمت منافع اسرائیل بوده است.

دبیر کل حزب الله لبنان تاکید کرد که هدف گروه تروریستی داعش بیت المقدس نیست بلکه مکه و مدینه است.

به گزارش ایلنا به نقل از المنار، «سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب الله لبنان در سخنرانی خود در مراسم بزرگداشت فرماندهان شهید مقاومت در بیروت گفت: تمام کارهایی که داعش تا کنون کرده صد درصد در خدمت منافع اسرائیل بوده است.

نصر الله افزود: فقط اسرائیل است که داعش را خطر و تهدید نمی‌داند.

وی تصریح کرد: جریان تکفیری فقط برخی از نظام‌ها را تهدید نمی‌کند بلکه هم کشور‌ها و همه ملت‌ها و حتی اسلام را به عنوان دین و رسالت تهدید می‌کند.

نصرالله تاکید کرد که باید رویارویی فکری و سیاسی و میدانی با تروریسم را دفاع از اسلام دانست.

وی گفت: ما خود را مدافع اسلام در برابر جریان تکفیری می‌دانیم.

دبیر کل حزب الله لبنان از همه مسلمانان خواست از دین خود دفاع کنند.

وی در این سخنرانی تاکید کرد که هیچ تفاوتی میان داعش و جبهه النصره وجود ندارد و نباید میان این دو گروه تروریستی تفاوت قائل شد.

نصرالله در ادامه گفت: جنایت‌های داعش امری وحشتناک است و هدف این گروه تروریستی فلسطین و بیت المقدس نیست بلکه هدفش مکه و مدینه است.

دبیر کل حزب الله لبنان تصریح کرد که «ابوبکر البغدادی» رهبر داعش نیز یک امیر برای مکه و امیری برای مدینه تعیین کرده است.

وی در این سخنرانی افزود: عراقی‌ها زمانی که با داعش جنگ کردند از رسیدن این گروه به کویت و عربستان و دیگر کشورهای حوزه خلیج افرس جلوگیری کردند.

نصرالله به تحولات یمن نیز اشاره کرد و گفت: در یمن انقلاب واقعی مردمی وجود دارد که نمی‌توان آن را نادیده گرفت و همین انقلاب با داعش و القاعده مقابله می‌کند.

وی به حمایت اردن از جبهه النصره نیز انتقاد کرد و گفت: اردن نمی‌تواند با داعش در عراق مقابله کند و از جبهه النصره در سوریه حمایت کند.

نصرالله همچنین گفت که آمریکا همه منطقه را در راستای سلطه خود و نیز برای حمایت از اسرائیل نابود می‌کند.

وی افزود: آمریکا به بهانه جنگ با داعش ثروت‌ها و داریی‌های منطقه را غارت می‌کند.

دبیر کل حزب الله لبنان دل خوش کردن به آمریکا را دل خوش کردن به سراب توصیف کرد.

نصرالله در ادامه تاکید کرد که همه اقشار و گروه‌های عراقی منتظر کسی نماندند و شکست داعش را آغاز کردند و آمریکا نیز تا کنون به این کشور سلاحی نداده است.

وی به حمایت حزب الله از تدوین استراتژی مبارزه با ترویسم نیز اشاره کرد و گفت: حزب الله از دعوت به تدوین استراتژی ملی برای مبارزه با تروریسم حمایت می‌کند.

وی خواستار حمایت همه لبنانی از ارتش و نیروهای امنیتی لبنان و دولت این کشور برای کنترل اوضاع امنیتی شد.

وی به گفت‌و‌گوهای داخلی در این کشور نیز اشاره کرد و گفت: گفت‌و‌گو با جریان المستقبل را ادامه می‌دهیم؛ گفت‌و‌گوهایی که به نتایج مثبت بر اساس انتظارت منجر شده است.

سید حسن نصرالله تاکید کرد که سرنوشت منطقه خاورمیانه در خود خاورمیانه رقم می‌خورد و نه در یک کشور.

وی افزود: هر کسی می‌خواهد سرنوشت لبنان را رقم بزند باید در ایجاد سرنوشت منطقه نقش داشته باشد.

دبیر کل حزب الله لبنان در ادامه گفت: هر کسی که از موضع حزب الله درباره بحرین انتقاد می‌کند باید در سیاست کشوری دیگر و به ویژه سوریه دخالت نکند.

نصرالله از دولت بحرین نیز انتقاد کرد و تصریح کرد: دولت بحرین کور و کر است نسبت به دعوت‌ها به گفت‌و‌گو با مخالفان بی‌توجهی می‌کند و این دولت از سخن حق بیم دارد.

وی خطاب به کسانی که دعوت به خروج حزب الله می‌کنند گفت: از شما می‌خواهم که با هم به سوریه و عراق و هر مکان دیگری که منطقه و امت ما را تهدید کند.

دبیر کل حزب الله به حضور در عراق نیز اشاره کرد و تصریح کرد: در مرحله نخست در عراق حضور کمرنگی داریم.

نصرالله همچنین خواستار هماهنگی میان ارتش‌های لبنان و سوریه برای رویارویی با تروریست‌ها شد.

دبیر کل حزب الله لبنان در این سخنرانی همچنین به دولت مصر و کلیسای قبطی در این کشور به دلیل قتل ۲۱ شهروند قبطی مصری توسط گروه تروریستی داعش در لیبی تسلیت گفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز