خبرگزاری کار ایران

سفیر فلسطین در موسسه پژوهش‌های سیاسی نداء:

خون ایرانی و فلسطینی با هم درآمیخته است / درباره فلسطین تنها یک طرح وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۲۵۳۱۱۶

سفیر فلسطین در تهران گفت که با همکاری ایران و فلسطین مبارزات زیادی برای ریشه‌کن کردن اسراییل صورت گرفته است و شهدای زیادی در این عرصه جهاد کرده و به شهادت رسیدند.

«صلاح زواوی» سفیر فلسطین در تهران امروز - سه‌شنبه - در جلسه بررسی راهکارهای سیاسی و نظامی مقابله با رژیم صهیونیستی که توسط موسسه تحقیقاتی و پژوهشی نداء برگزار شده بود، گفت که توطئه‌ای عظیم برای ضربه زدن به اسلام شکل گرفته و همه ما در معرض این توطئه بین‌المللی هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، زواوی تاکید کرد که غرب به نام اسلام به دنبال ضربه زدن به اسلام است، کما اینکه مدیر سابق سازمان اطلاعاتی «سیا» صحبت‌هایی را مبنی بر اینکه باید اختلاف را بین مسلمانان افزایش دهیم، بیان کرده بود که البته اسناد این موضوع را در اختیار دارم و به زودی آن‌ها را در اختیار موسسات تحقیقاتی و پژوهشی و رسانه‌ها خواهم گذاشت.

وی با اشاره به گسترش گروهک‌های تروریستی در منطقه تصریح کرد: گروه‌هایی مانند داعش و النصره و سایر گروهک‌های تروریستی هیچ ارتباطی به اسلام ندارند و تنها تاسیس شدند تا اسلام را ریشه‌کن کنند. به طور مثال تصاویر کشتار ۲۱ گروگان مصری در لیبی بسیار دردآور است. این گروه‌ها لکه ننگی در تاریخ و در میان مسلمانان محسوب می‌شوند.

زواوی با اشاره به ارائه پیشنهاد جدید در ارتباط با مبارزه با تروریسم در منطقه گفت: پیشنهادی دارم و آن این است که از تمامی کشورهای اسلامی و کسانی که می‌خواهند علیه تروریسم اقدام کنند، دعوت می‌کنم که یک صندوق بین‌المللی برای نبرد با داعش تاسیس کنند تا از طریق آن بتوانیم نیروهایی را آموزش داده و برای مقابله با این گروهک تروریستی به منطقه اعزام کنیم.

وی در خصوص مسایل فلسطین اشغالی خاطرنشان کرد: همانطور که مستحضرید امام خمینی(ره) یعنی امام همه ما مسلمانان، در این راه گام‌های بسیاری زیادی را برداشتند و مبارزاتی را صورت دادند به گونه‌ای که شهدایی را در این راه تقدیم اسلام کرده‌اند و خیلی از شخصیت‌ها مانند شهید چمران در راه فلسطین جنگیدند. این باعثافتخار برای ماست و شاید کسانی ندانند که ایران چه شهدایی را برای آزادی قدس شریف در راه فلسطین تقدیم کرده است.

سفیر فلسطین در تهران با تاکید بر اشتراکات موجود میان ایران و فلسطین گفت: به نظرم خون ایرانی‌ها و فلسطینی‌ها با هم درآمیخته است لذا مکتب جهاد و شهادت و تماما این راه تقدیم شهدا است و کسانی که می‌خواهند در این راه قدم بردارند باید همه نوع سختی را به جان بخرند. به عنوان یک مسلمان باید بگویم که درباره فلسطین تنها یک طرح وجود دارد، نه دو یا سه طرح و مقصد یکی است. لذا اگر امروز یهودی‌ها در سرزمین‌های اشغالی ساکن هستند، این طرح و نقشه غربی‌ها است به گونه‌ای که می‌خواستند از شر یهودیان در اروپا و غرب خلاص شوند و آن‌ها را به سرزمین‌های اشغالی فرستادند تا بتوانند پایگاهی ارزان قیمت برای خودشان در خاورمیانه دست و پا کنند که قبلا این پایگاه در سینا و اوگاندا قرار داشت.

وی ادامه داد: «حزب‌الله» از افتخارات جمهوری اسلامی ایران و جهان اسلام است و ما دیدیم چگونه توانست اسراییل را در هم بشکند. همچنین اگر کمک‌های ایران به مبارزان فلسطینی نبود، پیروزی‌هایی در غزه رخ نمی‌داد. باید بدانیم دشمنان از روز اول پیروزی انقلاب در ایران خطر انقلاب را حس کردند، به گونه‌ای که پس از به وقوع پیوستن انقلاب در ایران این کشور را درگیر جنگ با صدام کردند. البته بنده در زمان صدام این حرف را زدم و گفتم صدام عراق و فلسطین و مردمان این دو کشور از بین برد که البته تهدیدهایی هم از ناحیه وی برای من اتفاق افتاد. آن‌ها سعی داشتند دستاوردهای انقلاب اسلامی را هدف قرار دهند که این اتفاق نیفتاد.

وی در پاسخ به این پرسش که مساله تهدید به ترورش توسط نتانیاهو چه بوده است، گفت: تهدید به ترور من که توسط نتانیاهو مطرح شده بود به سخنرانی من بر می‌گردد که در آن گفتم که اسراییل مانند یک غده سرطانی است و باید از منطقه حذف شود. نتانیاهو هم در پاسخ، با حالتی بسیار پرخاشگرانه گفته بود که غده سرطانی فلسطین است و بعدا متوجه شدم که رژیم صهیونیستی علاقه‌ای به ترور من نشان داده و حتی این مورد را در دستور کار خود قرارداده وحتی هنوز هم به قوت خود باقی مانده است.

زواوی در پایان در پاسخ به این پرسش که چرا تشکیلات خودگردان به نوعی سیاست دوگانه را پیش گرفته و محمود عباس در تجمع اعتراضی به دعوت اولاند در فرانسه شرکت کرد، گفت: شما باید بسیار هوشیار باشید و زمانی که چنین اتفاقی می‌افتد بلاشک باید ردپای صهیونیسم را در آن دنبال کرد. به عبارتی که آن‌ها انسان‌ها را می‌کشند و در مراسم آنها به راهپیمایی می‌پردازند و قاتلان آنها را لعنت می‌کنند که تمامی این مسایل از خصایص یهود است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز