خبرگزاری کار ایران

مقام‌های ارشد پاکستان:

طالبان افغانستان برای برگزاری مذاکرات صلح اعلام آمادگی کرده است

asdasd
کد خبر : ۲۵۳۵۷۳

یکی از اعضای ارشد طالبان افغانستان طی تماسی تلفنی از قطر گفت که نخستین جلسه مذاکرات صلح امروز در قطر و جلسه بعدی فردا برگزار می‌شود. باید ارزیابی کنیم که این بار مذاکرات صلح چگونه پیش می‌رود، زیرا مذاکرات گذشته نتیجه‌ای در بر نداشت.

مقام‌های ارشد دیپلماتیک و ارتش پاکستان امروز - پنجشنبه - از اعلام آمادگی طالبان افغانستان برای آغاز مذاکرات صلح خبر دادند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، ‌ مقام‌های ارشد دیپلماتیک و نظامی پاکستان امروز اعلام کردند که رهبران طالبان افغانستان طی پیامی تلفنی از آمادگی خود برای برگزاری مذاکرات صلح خبر داده‌اند.

یکی از اعضای ارشد طالبان افغانستان طی تماسی تلفنی از قطر گفت: «نخستین جلسه مذاکرات صلح امروز در قطر و جلسه بعدی فردا برگزار می‌شود. باید ارزیابی کنیم که این بار مذاکرات صلح چگونه پیش می‌رود، زیرا مذاکرات گذشته نتیجه‌ای در بر نداشت.»

یک مقام دیپلماتیک پاکستان که نامش نخواست فاش شود، گفت: «رهبران طالبان افغانستان برای دیدار صلح ابراز تمایل کرده‌اند و در ماه آینده میلادی نیز قرار است مذاکرات ادامه پیدا کند. اما همه‌چیز به سرعت و به آسانی تغییر نمی‌کند.»

وی افزود: «نشانه‌های بسیار مشخصی از تمایل رهبران طالبان برای برقراری صلح وجود دارد، با مقام‌های افغانستان نیز مکاتبه کرده‌ایم. بسیاری از موارد دیگر اکنون به مقام‌های افغانستان بستگی دارد و آن‌ها برای برگزاری این دیدار‌ها بسیار مصمم هستند.»

یکی از مقام‌های ارشد نظامی پاکستان در نخستین ساعات امروز گفت که «راحیل شریف» رئیس ستاد ارتش پاکستان در جریان دیداری در هفته گذشته با «اشرف غنی» رئیس جمهوری افغانستان درباره آمادگی رهبران طالبان برای برگزاری دیدار صلح در این هفته و اوایل ماه مارس صحبت کرده است.

وی گفت که به نظر شریف، تصمیم نهایی به «ملاعمر» رهبر گروه تروریستی طالبان بستگی دارد و طالبان افغانستان در حال رایزنی با وی است.

مقام‌های پاکستان و رهبران گروه تروریستی طالبان پیش از این دیدارهایی را برای برقراری صلح در این کشور برگزار کردند که بی‌نتیجه ماند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز