خبرگزاری کار ایران

ایلنا بررسی می‌کند؛

سلاح مدرن اسرائیلی در دست داعش، ابزاری علیه مقاومت اسلامی

asdasd
کد خبر : ۲۵۴۶۳۰

کشف سلا‌ح‌های ساخت اروپا و رژیم صهیونیستی در مخفیگاه‌های امر عجیبی نیست. تروریست‌های اجاره‌ای داعش با در دست گرفتن سلاح‌های رسیده از غرب و با اتکا به تفکرات انحرافی خود تبدیل به عروسک‌های خیمه شب بازی برای نقش‌آفرینی در خاورمیانه شدند.

بحثکمک به داعش توسط کشورهای غربی و عربی برای به آشوب کشیدن منطقه‏، از مدت‌ها قبل توسط کار‌شناسان و تحلیل‌گران مطرح می‌شد. پس از انتشار خبر بارریزی نظامی توسط هواپیماهای ترابری ایالات متحده، پنتاگون اعلام کرد که ارسال تجهیزات در مناطق اشتباهی صورت گرفته است. در حالی که مقام‌های عراق در واکنش به این ادعاها‏، عنوان کردند که اگر آمریکا قصد تجهیز نیروهای عراقی را دارد، نیازی به پرتاب آن‌ها از هواپیما ندارد.

«خلف الطرموز» عضو شورای استان الانبار در گفت‌وگو با سومریه نیوز اعلام کرد: در عملیات پاک‌سازی منطقه «بوغانم» در شرق «رمادی»، چند قبضه سلاح ساخت اروپا و رژیم صهیونیستی کشف شده است.

بدون شک، کمپانی‌های عظیم ساخت تسلیحات که نبض بازار جنگ‌افزار را در اختیار دارند‏، درگیری‌های عراق و سوریه را بهشتی برای فروش تولیدات خود می‌دانند. بنابراین هرچه این جنگ بیشتر به درازا بکشد، موقعیت بیشتری برای کشور‌ها و شرکت‌های تولیدکننده سلاح فراهم می‌شود.

استفاده هدفمند غرب و اسرائیل از جریان تکفیری

با این‌که مقام‌های ارشد آمریکایی همواره پشتیبانی از تروریست‌های داعش را تکذیب می‌کنند‏، اما شواهد حاکی از ارسال کمک‌های لجستیکی در میدان نبرد به گروه‌های تکفیری است. جنگ فرسایشی که اکنون در خاورمیانه جریان دارد، موقعیت مناسبی برای برقراری هژمونی غربی با استفاده از یک گروه پوششی است.

در واقع، وضعیت فعلی را می‌توان روشی جدید برای کشورهای غربی در خاورمیانه تلقی کرد. جنگ‌های پرهزینه عراق و افغانستان و تاثیر مخرب آن بر اقتصاد جهان غرب‏، مقدمه‌ای بر به کارگیری روش فعلی در خاورمیانه شد. در حالی که کشورهای مذکور یک قدم عقب ایستاده‌اند‏، گروه‌های تکفیری به را به عنوان دیوار حائل میان خود و جریان مقاومت اسلامی ایجاد کرده و محور مقاومت را به نبرد با جریان تکفیر واداشته‌اند.

یکی از فواید گروه‌های تکفیری برای جریان پشتیبانی کننده، کشیدن یک کمربند امنیتی از تروریسم اطراف رژیم صهیونیستی است. به طوری که با در اختیار گرفتن مناطق نزدیک جولان در کنار مرز اسرائیل توسط تروریست‌های جبهه النصره، جبهه دیگری در برابر مقاومت اسلامی کشیده شده است.

کشف سلا‌ح‌های ساخت اروپا و رژیم صهیونیستی در مخفیگاه‌های امر عجیبی نیست. تروریست‌های اجاره‌ای داعش با در دست گرفتن سلاح‌های رسیده از غرب و با اتکا به تفکرات انحرافی خود تبدیل به عروسک‌های خیمه شب بازی برای نقش‌آفرینی در خاورمیانه شدند.

جبهه النصره و داعش در اصل موضوع با یکدیگر تفاوتی ندارند. شاید جنگ‌هایی میان آن‌ها وجود داشته و تفاوت‌هایی در روش‌ها داشته باشند، اما در کنار هم به هدف بزرگ‌تری خدمت می‌کنند.

«محمد ایرانی»، کار‌شناس مسائل خاورمیانه و سفیر اسبق ایران در لبنان در مورد استفاده جهان غرب و رژیم صهیونیستی می‌گوید:

«جریان تکفیر و رژیم صهیونیستی در مساله ضربه زدن به محور مقاومت به یک نقطه اشتراک رسیده‌اند. منافع جریان تکفیر و صهیونیسم در این نقطه تلاقی با یکدیگر گره خورده است. بنابراین اولین برداشتی که می‌توان از این مساله کرد این است که اسرائیل دست به عملیات نظامی علیه محور مقاومت نمی‌زند و به طور معمول، حملات خود را از طریق توپخانه و شلیک موشک‌ انجام می‌دهد. اما جریان تکفیر پیاده نظام اسرائیل است و اقدامی که اسرائیل باید از طریق عملیات زمینی علیه جریان مقاومت انجام دهد، این گروه‌ها بر عهده گرفته‌اند و انجام می‌دهند.

وی همچنین معتقد است: چه از لحاظ نظری و چه از لحاظ عملی جریان تکفیر در راستای اهداف صهیونیست‌ها حرکت می‌کند. ما امروز درمیدان عملیاتی نیز شاهد آن هستیم که سوریه و حزب‌الله در دو جبهه می‌جنگند. این هماهنگی کاملا مشخص است. جریان تکفیر و صهیونیسم به یک نقطه اشتراک رسیده‌اند و آن، نابودی محور مقاومت است. در این جریان، تکفیری‌ها نقش پیاده نطام اسرائیل را بازی می‌کنند.»

سلاح مدرن اسرائیلی در دست تکفیری‌ها

با اینکه جزئیاتی از سلاح‌های کشف شده در مخفیگاه داعش منتشر نشده، می‌توان به نوع سلاح اسرائیلی که توسط تروریست‌ها استفاده شده، پی برد.

رسانه‌ها در مخابره این اتفاق، از عبارت «سلاح تک‌ تیر انداز مدرن» استفاده کردند. با جست‌وجو در میان تسلیحات تولید شده توسط اسرائیل، با سلاح تک تیر اندازی به نام «DAN. ۳۳۸» مواجه می‌شویم.

این سلاح توسط «صنایع تسلیحاتی اسرائیل» با نام اختصاری IWI و در سال ۲۰۱۴ میلادی ساخته شده است. این مجموعه صنعتی نظامی با همکاری کمپانی‌های تسلیحاتی آمریکایی اقدام به تولید انواع سلاح‌های سبک کرده و مسلسل شناخته شده «UZI» نیز از سال ۲۰۰۵ تا کنون توسط این مجموعه ساخته می‌شود.

در مشخصات فنی که برای این سلاح آمده، برد مفید آن ۱۲۰۰ متر قید شده است. در صورتی که این سلاح به تکفیری‌ها واگذار شده باشد، نشان از اهتمام رژیم صهیونیستی به تجهیز کامل عناصر تروریستی دارد. با درکنار هم قرار دادن موضوع مداوای تروریست‌های النصره در بیمارستان‌ها تل‌آویو و ماجرای سلاح اسرائیلی در عراق، تا حدودی پازل تروریسم در خاورمیانه تکمیل می‌شود.

تروریست‌های تکفیری در خاورمیانه مشغول ویران کردن بخش‌هایی از کشورهایی خاص با رویکرد تقابل با اسرائیل هستند و کشورهای حامی نیز با تمام توان سعی در زنده نگه داشتن این جریان می‌کنند. کشف اسلحه ساخت اروپا و رژیم صهیونیستی موضوع عجیبی نیست، اما بر گمانه‌زنی‌های برخی کار‌شناسان مهر تائید می‌زند.

گزارش: محسن صالحی‌خواه

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز